arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

تمامی مراحل شمارش رای مکانیزه انجام می‌شود/اعلام نتایج در کمتر از 24 ساعت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر کشور از اعلام نتایج آرا کمتر از 24 ساعت خبر داد و گفت: در این دوره از انتخابات تمامی مراحل شمارش آرا به صورت مکانیزه انجام می‌شود که این موضوع نیز سرعت شمارش آرا را بالا برده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی محمدنجار در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران با اشاره به سامانه جامع الکترونیکی این دوره انتخابات گفت: ما از طریق این سامانه تمام فعل و انفعالات انتخابات در سراسر کشور را رصد می‌کنیم و در این فضای الکترونیکی می‌بینیم که چه تعداد به شعبات اخذ رای مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه اولین استانی که در این سامانه به رنگ سبز درآمد کرمانشاه بود، گفت:‌ الان تمامی شعب اخذ رای به رنگ سبز هستند و گزارشات حاکی از این است که انتخابات به خوبی در جریان است.

وزیر کشور با بیان اینکه مردم آرام آرام با اقتدا به رهبر معظم انقلاب در شعب اخذ رای حاضر می‌شوند، گفت: تقاضا داریم مردم هرچه سریعتر به شعبه های اخذ رای مراجعه بکنند تا کار شمارش آرا سریعاً آغاز شود.

وی تاکید کرد: هرچه آرا بالاتر برود مجلس با پشتوانه قوی‌تر و مقتدرتری تشکیل خواهد شد.

محمدنجار خاطرنشان کرد: از کاندیداها نیز تقاضا داریم نتیجه انتخابات را بپذیرند و به رای مردم تمکین کنند.

وی با بیان اینکه امروز یک جشن ملی و مانور ملی است، گفت: مردم امروز برای تجلی اراده خودشان در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی ها به صحنه می‌آیند و ما خدمتگزاران نیز افتخار می‌کنیم که در خدمت آنها هستیم.

وزیر کشور با بیان اینکه این سامانه جامع الکترونیکی بدون اتصال به اینترنت و با ضریب بالای امنیتی فعال است، گفت: اگر زمان رای گیری تمدید نشود حتی کمتر از ظرف 24 ساعت ما نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی اندیشیده شده که نتیجه این دوره از انتخابات نسبت به دوره قبل زودتر اعلام می شود، گفت: هم عوامل بیشتری را وارد کرده‌ایم و هم با راه اندازی سامانه جامع که بوسیله آن تمامی مراحل شمارش رای به صورت مکانیزه انجام می‌شود، سرعت شمارش آرا را بالا برده‌ایم.

محمدنجار همچنین در پاسخ به این سوال که آیا مدارس تهران که شعبه اخذ رای هستند فردا تعطیل خواهد بود گفت: فکر نمی‌کنم. اگر لازم باشد با وزارت آموزش و پرورش مشورت خواهیم کرد.

وی همچنین با بیان اینکه انتخابات تا 6 بعدازظهر ادامه دارد گفت: اگر انتخابات تمدید شود سراسری نیست و هر استانی که لازم باشد زمان انتخابات در آن تمدید خواهد شد.

نظرات بینندگان