arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۳۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

محکومیت یک‌شبکه بخاطر پخش فیلم ضدایرانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادگاه تونس دیروز شبکه ایتالیایی- تونسی "نسمه‌تی‌وی" را بدلیل پخش یک فیلم ضدایرانی و اسلامی محکوم کرد و تعدادی از مسئولان پخش این فیلم باید غرامت پرداخت کنند.

به گزارش انتخاب، فارس به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای "القدس العربی" نوشت که در دادگاه اولیه ای که برای پرونده‌  شبکه تلویزیونی تونسی "نسمة تی‌وی" تشکیل شد، این شبکه بدلیل پخش فیلم انیمیشن ضدایرانی و ضد اسلامی "پرسپولیس" محکوم شد.

پخش این فیلم انیمیشن در تونس در اکتبر گذشته، اعتراض بسیاری از اسلام‌گرا‌ها و سلفی‌ها را برانگیخت زیرا این فیلم را که به سیاه‌نمایی از دوران اوایل انقلاب اسلامی ایران معروف شده است، ضد اسلامی می‌دانستند.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با یونایتدپرس گفت که دادگاه "نبیل القروی" مدیر شبکه نسمه‌تی‌وی را به پرداخت 2400 دینار(40/1589 دلار) بعنوان غرامت محکوم کرد. علاوه بر او "نادیة جمال" رئیس انجمن صوت و تصویر که این فیلم انیمیشن ایرانی را دوبله کرده است و نیز "هادی ابوغنیم" مسئول بخش برنامه‌های این شبکه تلویزیونی را به پرداخت غرامت 1200 دیناری (70/794 دلار) محکوم شدند.

پخش فیلم ضدایرانی «پرسپولیس» از شبکه تلویزیونی «نسمه تی‌وی» در مهر ماه گذشته در تلاش برای برانگیختن احساسات اسلامی مردم این کشور و برای تخریب وجهه ایران انتقادات رسانه‌ای بسیاری در این کشور ایجاد کرد که به درگیری شدیدی بین پلیس و مردم این کشور نیز انجامید.

شبکه نسمه تی‌وی یک شبکه ایتالیایی تونسی است و 25 درصد سهام این شبکه متعلق به "سیلویو برلوسکونی" نخست وزیر سابق ایتالیا است.
نظرات بینندگان