arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

وزیر خارجه عراق: بغداد حلقه اتصال و ارتباط بین کشورها شده؛ بخشی از مقابله آمریکایی - ایرانی در این کشور بود / اینجا حیاط خلوت هیچ کشوری نیست

فواد حسین، وزیر خارجه عراق در اظهارات خبری گفت: عراق حلقه اتصال و ارتباط بین کشورها شده و درگیری‌های منطقه‌ای بر آن تاثیر گذار است. او همچنین اظهار کرد: بخشی از مقابله آمریکایی - ایرانی در عراق بود. وی اشاره کرد، کشورش حیاط خلوت هیچ کشوری نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وزیر خارجه عراق از نقش کشورش برای نزدیک کردن دیدگاه‌های ترکیه و مصر خبر داد. پیشتر چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه بر ادامه گام‌های عادی سازی روابطش با مصر تاکید کرده و گفته بود، دیداری در سطح معاونان وزیران خارجه بین دو کشور ابتدای ماه مه کنونی خواهد بود.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، فواد حسین، وزیر خارجه عراق در اظهارات خبری گفت، عراق حلقه اتصال و ارتباط بین کشورها شده و درگیری‌های منطقه‌ای بر آن تاثیر گذار است.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق همچنین اظهار کرد: بخشی از مقابله آمریکایی - ایرانی در عراق بود.

او اشاره کرد، کشورش حیاط خلوت هیچ کشوری نیست.

فواد حسین همچنین اظهار کرد: تظاهرات تشرین تحت تاثیر آمریکا بود.

حسین گفت، وقایع تشرین به دلیل درگیری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بود. او با اشاره به مداخلات آمریکا در عراق گفت:‌ هر پدیده‌ سیاسی در عراق به دلیل نزاع آمریکایی- ایرانی است و عادل عبدالمهدی قربانی این نزاع بود.

نظرات بینندگان