arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

ورود دادستانی به حادثه آتش‌سوزی شهرک شکوهیه قم / برآورد اولیه خسارات ۸۰ میلیارد تومان

دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به حادثه حریق امروز در شهرک صنعتی شکوهیه قم بیان کرد: دادستانی قم بررسی ابعاد موضوع را در دستور کار خود قرار داده است. معاون دادستان قم نیز با بیان اینکه میزان خسارت در برآورد‌های اولیه بیش از ۸۰ میلیارد تومان اعلام شده است، گفت: این کارخانه حدود ۴۸۰ کارگر داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به حادثه حریق امروز در شهرک صنعتی شکوهیه قم بیان کرد: دادستانی قم بررسی ابعاد موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.


حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب گفت: در پی وقوع آتش‌سوزی در کارخانه شرکت مولدان شیمی که در امر تولید روغن‌های صنعتی و شیمیایی فعالیت داشته است، با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و حجم خسارت وارده و به منظور بررسی ابعاد قضیه و روشن شدن علت حادثه، دادستانی قم موضوع را در دستور کار خود قرار داده و ضمن تشکیل پرونده قضایی، دستورات لازم را به مراجع ذی‌ربط صادر نموده است.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی و مسئول در حال بررسی ابعاد موضوع هستند، اظهار کرد: در صورت احراز وقوع جرم با افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب قم در ادامه تشریح کرد: مقارن ساعت ۶ صبح امروز یک واحد کارخانه تولید مواد شیمیایی واقع در شهرک صنعتی شکوهیه به علت نامعلوم دچار حریق شده که بلافاصله اقدامات اطفاء حریق از سوی نیروهای امدادی آغاز شد.

وی یادآور شد: در اثر این حریق گسترده دو دستگاه خودرو آتش نشانی و ۱۰ دستگاه خودروی شخصی کاملاً دچار حریق شده است همچنین ۲ تن از پرسنل آتش نشانی و چهار تن از پرسنل کارخانه دچار مصدومیت شده که حال عمومی آتش نشانان مطلوب و سایر افراد نیز به صورت سرپایی مداوا شدند و خوشبختانه مورد فوتی نداشتیم.

برآورد اولیه خسارت ۸۰ میلیارد تومان

بر اساس این گزارش معاون دادستان قم نیز در خصوص این حادثه گفت: کارخانه‌ای به نام صنایع شیمی مولدان در شهرک شکوهیه قم وجود دارد که در حوزه پتروشیمی فعالیت دارد و صبح امروز مخزن آن دچار حریق شد و با توجه به اینکه داخل آن میعانات وجود داشت، این میعانات از مخزن خارج شد که سبب گستردگی آتش می‌شود.

علی‌اصغر سلطانی ‌با بیان اینکه میزان خسارت در برآورد‌های اولیه بیش از 80 میلیارد تومان اعلام شده است، گفت: این کارخانه حدود 480 کارگر داشته است.

وی افزود: علت آتش سوزی بر اساس نظر اولیه کارشناسان غیرعمدی بوده، اما بررسی‌های لازم در خصوص این موضوع ادامه دارد.

معاون دادستان قم با بیان اینکه دادستانی با اعزام بازپرس به محل حادثه، دستورات قضایی لازم را به منظور بررسی علت وقوع این حادثه صادر کرده است، اظهار کرد: تاکنون شخصی در خصوص این موضوع احضار و بازداشت نشده و تحقیقات قضایی در حال انجام است.

نظرات بینندگان