arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱

اعلام امادگی روسیه برای همکاری با ناتو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آناتولی آنتونوف معاون وزیر دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد مسکو آماده است با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در خصوص مسئله دفاع موشکی همکاری و از کشورهای اروپایی در مقابل حملات موشکی از سمت جنوب محافظت کند.

به گزارش انتخاب، آنتونوف در بازدید از یک مرکز رادار هشدار زودهنگام در منطقه مسکو به خبرنگاران گفت :« اگر ما با آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به توافق برسیم، این رادار می تواند بخشی از یک توانایی باشد که برای مقابله با تهدیدهای احتمالی ناشی از موشک های میان برد و دور برد به طور مشترک مورد استفاده قرار گیرد ».

نمایندگان خارجی که برای شرکت در یک کنفرانس بین المللی در خصوص مسئله دفاع موشکی به مسکو دعوت شده اند، نیز از این پایگاه رادار بازدید کردند.

در عین حال، آنتونوف گفت وزارت دفاع از هیئت های خارجی برای بازدید از پایگاه سوفرینو دعوت کرده است تا نشان دهد روسیه از همه امکانات لازم برای همکاری بین المللی در زمینه دفاع موشکی برخوردار است.

وی افزود :« آنچه ما در خصوص آن صحبت می کنیم نشان دادن آن است که روسیه آماده است همکاری کند و قادر به یک همکاری واقعی است ».

آنتونوف گفت مسئله دفاع موشکی جدی ترین عامل تحریک کننده در روابط روسیه با آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی است.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از مسکو، روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی پس از آنکه نوامبر دو هزار و ده میلادی موافقت کردند در خصوص یک سامانه سپر موشکی اروپایی همکاری کنند، نتوانسته اند به توافقی در خصوص مسئله سامانه موشکی دست یابند.

روسیه مدت هاست با استقرار تاسیسات سپر موشکی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی نزدیک مرزهای خود مخالفت کرده است و تضمین هایی الزام آور را از آمریکا و ناتو خواستار شده است مبنی بر اینکه این سپر موشکی، روسیه را هدف قرار نخواهد داد.
نظرات بینندگان