arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰

وضعیت آب و هوا، امروز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از شمال غرب

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز کماکان سامانه بارشی در مناطقی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و زاگرس و نوار شرقی کشورمان فعال است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صداوسیما: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز کماکان سامانه بارشی در مناطقی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و زاگرس و نوار شرقی کشورمان فعال است.

معصومه احمدی گفت: براساس آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی در برخی مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، مازندران و تا حدودی گلستان و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار و رعد و برق و وزش باد را در ساعات بعداز ظهر خواهند داشت.

وی گفت: این شرایط را در برخی مناطق زاگرس نشین و مرکز کشورمان به خصوص غرب استان اصفهان، مرکزی، لرستان، قم و همدان و مناطقی از استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و حتی مناطقی از استان فارس نیز پیش بینی می‌کنیم.

احمدی ادامه داد: برای فردا و پس فردا این شرایط کماکان ادامه پیدا می‌کند به ویژه اینکه بارش‌ها در مناطق مرکزی دامنه‌های زاگرس تقویت می‌شوند و به لحاظ شرایط دمایی در بخش‌های شمالی کشورمان کاهش دما اتفاق می‌افتد به خصوص در استان‌های ساحلی دریای خزر که بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش برآورد شده که البته در استان اردبیل این کاهش دما تا ۱۸ درجه نیز پیش بینی شده است.

کارشناس هواشناسی افزود: به لحاظ شرایط وزش باد نیز پیش بینی می‌کنیم کماکان وزش باد پدیده مهم در بخش‌های شرقی کشورمان باشد در استان‌های واقع در شرق کشور مانند خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان می‌تواند منجر به خیزش گرد و خاک شود که این گرد و خاک در مناطق شمالی سیستان و بلوچستان از شدت بیشتری برخوردار است.

وی گفت: آب‌های شمالی مواج و متلاطم است و این شرایط در خلیج فارس و تنگه هرمز نیز پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی افزود: امروز در پایتخت به ویژه در ساعات بعداز ظهر و اوایل شب باز هم احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید را خواهیم داشت و طی دو سه روزه آینده نیز شرایط ادامه دارد و دما در گرمترین ساعات به حدود ۳۰ درجه می‌رسد.

نظرات بینندگان