arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۸ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰

چین درباره موشک فضایی سرگردان این کشور: آمریکا به پیشرفت سریع ما حسادت می کند

روزنامه رسمی چین در یادداشتی، آمریکا را به واکنش اغراق‌آمیز و جوسازی‌های درباره موشک فضایی سرگردان چینی متهم کرد. به نوشته این روزنامه چینی: «این‌ها به پیشرفت سریع چین در فناوری‌های فضایی حسادت می‌کنند. برخی از آن‌ها حتی تلاش می‌کنند از نویزهایی که تولید کرده‌اند، برای توقف برنامه پرتاب‌های فشرده موشک برای ساخت ایستگاه فضایی چین و مداخله در آن استفاده کنند».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: روزنامه رسمی چین در یادداشتی، آمریکا را به واکنش اغراق‌آمیز و جوسازی‌های درباره موشک فضایی سرگردان چینی متهم کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌اِن‌اِن»، روزنامه «گلوبال تایمز» چاپ کشور چین با اشاره به فرود بی‌خطر این موشک در آب‌های اقیانوس هند نوشت‌: «اغراق و تخریب‌های آن‌ها با شکست مواجه شد».

گلوبال تایمز همچنین در واکنش به انتقادات «ناسا» که ادعاهایی درباره مخاطرات سقوط این موشک و بی‌مسئولیتی چین مطرح کرده بود نوشت، این سازمان «بر خلاف وجدان خود و برخلاف خرد عمل کرد».

به نوشته این روزنامه چینی: «این‌ها به پیشرفت سریع چین در فناوری‌های فضایی حسادت می‌کنند. برخی از آن‌ها حتی تلاش می‌کنند از نویزهایی که تولید کرده‌اند، برای توقف برنامه پرتاب‌های فشرده موشک برای ساخت ایستگاه فضایی چین و مداخله در آن استفاده کنند».

موشک فضایی «فایوبی-لانگ مارچ» که از هفته گذشته از کنترل خارج شده بود، روز یکشنبه بر فراز اقیانوس هند و در نزدیکی مالدیو وارد جو زمین شده و از بین رفت.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر تأکید کرده بود که اغلب بقایای موشک لانگ‌مارچ ۵بی با ورود به جو زمین می‌سوزد و خطر آن برای هواپیماها یا اجسام روی زمین بسیار کم است.

رئیس پنتاگون نیز هفته گذشته اعلام کرده بود فعلاً برنامه‌ای برای شلیک به یک موشک فضاپیمای چینی که چندی پیش حین بازگشت به زمین از کار افتاده است وجود ندارد و درخصوص فرود آن‌ها در آب‌های باز ابراز امیدواری کرد.

نظرات بینندگان