arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱

دولت پول سلامت را به پاداش آخرسال كاركنان وزارت راه اختصاص داد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ايب رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: در حالي كه وزارت بهداشت خودش مشكلات زياد كسر بودجه دارد، دولت 1150 ميليارد تومان از هدفمندي يارانه‌ها را از سبد سلامت برداشته و به پاداش آخر سال كاركنان وزارت راه و شهرسازي اختصاص مي‌دهد.
به گزارش خبرگزاري مهر، دكتر اردشير محسني بندپي افزود: حقوق و مزايا و پاداشي كه كاركنان وزارت راه و شهرسازي از جمله سازمان بنادر و كشتيراني، سازمان هواپيمايي كشوري و راه آهن در شب عيد دريافت كردند را مقايسه كنيد با حقوق و مزاياي كاركنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، مي‌بينيد كه دريافتي كاركنان وزارت راه و شهرسازي اصلا با دريافتي كاركنان وزارت بهداشت قابل مقايسه نيست.
وي اظهارداشت: پس چرا دولت 1150 ميليارد تومان از 3000 ميليارد تومان هدفمندي يارانه‌ها را كه بايد به نظام سلامت پرداخت مي‌كرد از سبد وزارت بهداشت كسر و به وزارت راه و شهرسازي داده است.
اين نماينده مجلس ادامه داد: وزارت بهداشت هنوز 2500 ميليارد تومان بدهي در سال 90 دارد. بيمارستان‌هاي كشور و پرسنل نظام سلامت مشكلات دارند، بسياري از كاركنان نظام سلامت به خاطر همين مشكلات به ما مراجعه مي‌كنند و خواهان انتقال خود به وزارتخانه‌هايي نظير راه و شهرسازي هستند. بنابراين اين اقدام دولت هيچ توجيهي ندارد.
محسني بندپي اضافه كرد: سال گذشته به همت مجلس هشتم و به خصوص اعضاي كميسيون بهداشت و درمان توانستيم 3000 ميليارد تومان از ناحيه صرفه جويي در اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها را به نظام سلامت اختصاص دهيم كه دولت بايد در سال اول قانون برنامه پنجم توسعه آن را به طور كامل به وزارت بهداشت پرداخت مي‌كرد.
وي گفت: ولي دولت با هزار و يك زحمت و پيگيري 299 ميليارد تومان آن را در آذر و دي ماه 90 و با تاخير 9 ماهه پرداخت كرد و 2000 ميليارد تومان را هم بعد از قرائت نامه اعتراض كميسيون بهداشت و درمان در صحن علني مجلس و در تاريخ 20 و 24 اسفندماه به وزارت بهداشت تحويل داد.
نايب رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس افزود: هزار ميليارد تومان ديگر از اين 3000 ميليارد باقيمانده بود كه دولت به يكباره طي يك صورتجلسه در اواخر سال 90 اين رقم را براي پرداخت پاداش كاركنان شاغل و بازنشسته وزارت راه و شهرسازي به اين وزارتخانه داد.
وي بيان داشت: با توجه به اينكه اين اقدام غيرقانوني در اواخر سال 90 صورت گرفته بعيد است عمر مجلس هشتم كفاف پيگيري آن را بدهد، اما با توجه به اينكه اكثر اعضاي كميسيون بهداشت و درمان مجلس هشتم منتخبين مجلس نهم هستند مي‌توان اميد داشت كه اين تخلف در مجلس نهم پيگيري شود.
محسني بندپي از وزير و معاونان و مديران وزارت بهداشت، خواست پيگير جدي اين مطالبه قانوني خود باشند و گفت: وزير بهداشت و معاونان و مديران اين وزاتخانه بايد نسبت به اين اقدام واكنش نشان داده و حقوق نظام سلامت و كاركنان آن را به صورت جدي پيگيري كنند.
نظرات بینندگان