arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

المپیک؛ قربانی پروژه فوتبال درمانی دولت!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مهدی فاطمی: هواداران پرسپولیس از شوق برتری تیم محبوبشان مقابل رقیب سنتی سر از پا نمی شناختند. برخی از آنها حتی به خیابان ریخته و به شادمانی پرداختند!

اگر بگوییم ورزش ایران‌در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی و وزارت سلطانی فر فقط در یک نام خلاصه می شود چندان بی راه نگفته ایم. پرسپولیس و دیگر هیچ! تیمی با میلیون ها هوادار از اقشار مختلف که دولت تدبیر و امید تلاش کرد با راضی نگهداشتن آنها ، بخشی از فشار عمومی نسبت به برنامه های مخرب اقتصادی ، فرهنگی و معیشتی اش را کم کند. رو به روی هم قرار دادن هوادارن فوتبال بخصوص استقلال و پرسپولیس هم در حکم ضربه گیر حملات و انتقادات سهمگین منتقدین عمومی و‌مردم عمل کرد. دولت و برخی وزرای کابینه عملا در قالب هوادار یک تیم رفته و هیزمی زیر آتش اختلافات ساده طرفداران آبی و قرمز گذاشتند. از جمله وزیر جوان ارتباطات که بعضی علاقمندان به پرسپولیس دیشب از پست اینستاگرامی عوام فریبانه و به ظاهر استقلالی سوز او به شدت راضی بودند!

پروژه فوتبال درمانی از زمان نشستن مسعود سلطانی فر بر مسند وزارت ورزش کلید خورد و تا واپسین روز های عمر دولت هم ادامه یافته است. در این پروژه خیلی از افراد مهم و تاثیر گذار دخیل بوده و هستند. از جمله چند وزیر و معاونان و مدیران کل و همچنین افرادی ار بدنه فوتبال و حتی رسانه هایی تاثیر گذار مثل تلویزیون و برخی سایت ها و نشریات پر مخاطب ! مجموعه اقدامات صورت گرفته برای موفقیت پرسپولیس که آنها را با نتایجی بی سابقه در تاریخ باشگاه شان شگفت زده کرد همه و همه در دل این پروژه دیده شده است. کسب چهار قهرمانی پی در پی در لیگ ، دو نایب قهرمانی در آسیا و چندین سوپر جام و جام حذفی البته هزینه های زیادی روی دست ورزش و جامعه ایران گذاشت. بخصوص اگر بدانیم سهراب مرادی قهرمان المپیکی وزنه برداری مان دیگر به توکیو نخواهد رسید! وضعیت کیانوش رستمی دیگر طلایی ریو هم نشان از غیبت احتمالی او در توکیو دارد.اتفاقی که مشابه آن انتظار تیم ملی فوتبالمان برای حضور جام جهانی ۲۰۲۰ را می کشد!

ورزش ایران را باید طفلی به حال خود رها شده بدانیم که پدر و دلسوزی ندارد. این طفل اگر به موفقیت هایی در برخی رشته ها هم برسد حاصل تلاش و خلاقیت فردی ست وگرنه توجه و حمایتی از سوی مراجع مربوطه صورت نمی گیرد! کشتی فقط یک حسن یزدانی را دارد و بس! از تکواندو نگویم که بهترین ها مهاجرت کردند و به کشورهای دیگر ملحق شدند! جودوی ایران کاملا تعلیق و تعطیل شد! فوتبال ملی با یک قرارداد ویلموتس که با اشاره و تایید وزیر بسته شد روی هوا رفته و کن فیکون شد! باشگاه های بزرگ فوتبال مثل استقلال، سپاهان و تراکتورسازی قربانی سیاسی کاری های دولت در حمایت از پرسپولیس شدند! همین خلیل زاده رییس هیات مدیره ویرانگر استقلال را که سلطانی فر همه کاره استقلال کرد در‌نظر بگیرید در خواهید یافت که چگونه تیم های دیگر هزینه بالا بردن یک تیم خاص شدند! البته در شایستگی سرخپوشان هیچ شکی نیست. آنها و هواداران شان لایق بهترین ها هستند اما وقتی در همه تازیخ این باشگاه بزرگ به اندازه این پنج شش ساله افتخار بدست نیامده حتما باید پای چیزی فراتر از فوتبال در میان باشد.پای یک پروژه دولتی!

دولتی که در بحبوحه انتخابات قبلی ، ترس از دلار هفت هزار تومانی در صورت انتخاب رقیب را به جان مردم انداخته و آنها را با خود همراه کرد حالا آرزوی دلار ۲۰ هزار تومانی را در دل‌ها گذاشته است! جالب اینکه زمزمه هایی از افزایش ده پانزده برابری قیمت بنزین هم به‌گوش می رسد !

گرانی، بیکاری، تورم، فقر، فساد و از همه مهمتر نحوه مقابله با ویروس کرونا که غم نان را به ترس از جان گره زده است بخش کوچکی از دستاورد های دولت تدبیر بوده است اما چه جای غصه که پرسپولیس می تازد و قهرمان می شود و طرفدارانش از شادی در پوست خود نمی گنجند و همه باید از این وضع راضی باشیم!

نظرات بینندگان