arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۹۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / پول‎های بلوکه‎ شده ایران در یکی از کشورهای اروپایی آزاد شد / واکنش سپاه به خبری درباره بررسی صلاحیت سعید محمد / رونمایی سپاه از پهپاد پهن‌پیکر «غزه»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

فوت ۲۰۰ نفر دیگر با کرونا
وزارت بهداشت روز ۳۱ اردیبهشت اعلام کرد: با فوت ۲۰۰ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به ویروس کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان‌باختگان این بیماری در ایران از ۷۸ هزار نفر گذشت.

رونمایی سپاه از پهپاد پهن‌پیکر «غزه»
سه دستاورد راهبردی سپاه در حوزه‌های پهپادی و پدافندی با حضور سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه رونمایی شد. هواپیمای بدون سرنشین فوق‌سنگین و پهن‌پیکر " غزه " با تنوع مأموریت در حوزه‌های مراقبتی، رزمی و شناسایی و مداومت پروازی 35 ساعت نخستین دستاورد دفاعی سپاه بود که سرلشکر سلامی از مراحل ساخت آن بازدید کرد. این پهپاد سنگین در مأموریت رزمی قادر به حمل 13 بمب تا شعاع عملیاتی 2 هزارکیلومتری و نیز حمل 500 کیلوگرم انواع تجهیزات جمع‌آوری اطلاعات و سیگنالی نیز هست؛ با اضافه شدن این پهپاد به ناوگان پهپادی نیروی هوافضای سپاه، قابلیت اشراف اطلاعاتی و عملیات مقابله با تهدیدات دشمنان توسعه و ارتقا می‌یابد.

آتش بس در غزه پس از ۱۱ روز درگیری
همزمان با آغاز آتش‌بس در غزه از ساعت دو بامداد جمعه، سازمان ملل دو طرف درگیر را به پایبندی به آتش‌بس اعلام شده دعوت کرد. ۱۱ روز درگیری به شهادت ۲۳۲ تن و زخمی شدن ۱۹۰۰ فلسطینی انجامید. در مقابل در جریان حملات موشکی مقاومت ۱۲ اسرائیلی کشته و ۳۳۶ تن زخمی شدند.

واکنش سپاه به خبری درباره بررسی صلاحیت سعید محمد
در پی انتشار اخباری مبنی بر حضور حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه در محل شورای نگهبان برای اطمینان از ردصلاحیت سردار محمد، سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه گفت: «با قاطعیت آن را تکذیب می کنیم.» وی تصریح کرد: نماینده ولی فقیه در سپاه در خصوص هیچ یک از کاندیداهای ریاست جمهوری به ویژه نامزد خاص مورد نظر، نه نامه‌ای به شورای محترم نگهبان نوشته است و نه مراجعه حضوری به محل آن شورا داشته است.

پول‎های بلوکه‎ شده ایران در یکی از کشورهای اروپایی آزاد شد
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: روز گذشته دیوان عالی کشور لوکزامبورگ، حکم دادگاه استیناف آن کشور در غیرقانونی بودن توقیف دارایی بانک مرکزی در لوکزامبورگ را تأیید کرد. عبدالناصر همتی افزود: با صدور این رأی، سایر دادگاه‌های لوکزامبورگ هم مکلف به تبعیت از آن خواهند بود و به این ترتیب، مانع قضایی انتقال دارایی بانک مرکزی به کشور مرتفع شده است.

علم‌الهدی: کسانی که مردم را به عدم شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند، کافرند
امام جمعه مشهد با بیان این‌که کسانی که مردم را به عدم شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند، کافرند، گفت: ۴۲ سال مردم ما پای انقلاب ایستادگی کردند و عزتشان بر دنیا تثبیت شد و امروز این دنیای استکبار است که در برابر ما مستاصل شده است.

واکنش واعظی به ادعای پرس تی وی
در حالی که شبکه «پرس تی وی»، شبکه انگلیسی زبان صداوسیما امروز مدعی شده «آمریکا قصد لغو کامل تحریم‌های نفتی، بانکی، مالی و انرژی را ندارد و دستورالعمل آن صرفا توقف موقت این تحریم‌هاست، محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهور در توییتر خود نوشت: مذاکرات وین برای احیای برجام پیشرفت‌های مناسبی داشته است. تلاش تیم مذاکره‌کننده با نگاه معطوف به منافع ملی تا حصول نتیجه و احقاق حقوق ملت بزرگ ایران ادامه خواهد داشت.

 

نظرات بینندگان