arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۹۳۵۷
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۴ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۰

به نام فوتبال؛ به کام فدراسیون!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مهدی فاطمی: جرائم سنگین لحاظ شده در احکام صادره پیرامون دربی و همچنین جدال سپاهان و پرسپولیس در اصفهان پیشتر از آنکه نقش باز دارندگی و نقره داغ کردن تیمها و بازیکنان خاطی را ایفا کند تعجب و شگفتی همگان را بر انگیخت !

این رای که طی آن یکمیلیارد و دویست و شصت میلیون درآمد را به صورت بالقوه وارد صندوق فدراسیون کرد نشان داد که فدراسیون عزیزی خادم هم به سان تاج و کفاشیان گرفتن کره از آب را بلد است.کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ، گربه ای را می ماند. که قضاوت میان موش ها را عهده دار است و این قاضی هرگز به نفع کسی جز خودش رای نخواهد داد!

قطعا در این دو مسابقه و خیلی رقابت‌های دیگر تخلفاتی صورت گرفته و چهره زشتی از فوتبال به نمایش درآمده است اما اینکه ارکان قضایی فدراسیون بیشتر از جنبه انضباطی و مجازات متخلفین به دنبال درآمدزایی از این موضوع هستند نه حرفه ای هست و نه اخلاقی! باید مشخص شود جرائم کسب شده از پرونده های انضباطی کجا و چگونه هزینه می شوند! آیا پیش بینی مشخصی از خرجکرد این مبالغ وجود دارد؟ اگر دارد شفاف توضیح دهند کجا مصرف می شود؟! آیا پیرامون همین مسائل هزینه می شود یا چاله چوله هایی همچون هزینه افطاری و کارت هدیه چند میلیونی برخی خواص اصحاب رسانه زا پر می کند ؟!

در دنیای فوتبال حرفه ای قوانین و جرائم و محل هزینه و مصرف آن به درستی تبیین گردیده است و کسی حق استفاده از این واریزی ها در مسیر دیگری را ندارد اما سوالی که پس از صدور احکام کمیته انضباطی در ذهن اهالی فوتبال نقش بسته است حکایت از تکرار مکررات دارد. اینکه مقصد این جرائم همچنان نا مشخص باشد!

کمترین توقع علاقمندان به فوتبال از فدراسیون شفافیت و پاسخگویی به چرایی صدور این احکام می باشد . آیا چنین مجازاتی به خصوص در مورد آن تخلفات که جریمه مالی در نظر گرفته شده است مبنای حقوقی و قانونی داشته یا صرفا به منظور پر کردن جیب فدراسیون صادر شده است؟!

نظرات بینندگان