arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۹۵۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۹ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰

ابراز نگرانی پومپئو از احتمال رفع تحریم‌ها علیه ایران: دادن میلیاردها دلار به تهران تنها تروریسم را جسور می کند

«مایک پومپئو»، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در پیامی در توییتر روز دوشنبه از رفع احتمالی تحریم‌ها علیه ایران ابراز نگرانی کرد.او در توییتر نوشت: «رفع تحریم، معادل ارسال پالت‌های پول نقد است و دادن میلیاردها دلار به ایران تنها تروریسم را جسور خواهد کرد. این اقدام در سال ۲۰۱۵ کارساز نبود و الان هم کارساز نخواهد بود.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «مایک پومپئو»، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در پیامی در توییتر روز دوشنبه از رفع احتمالی تحریم‌ها علیه ایران ابراز نگرانی کرد.

پومپئو که یکی از طراحان سیاست موسوم به «فشار حداکثری» علیه ایران بود مدعی شده رفع تحریم‌ها در سال ۲۰۱۵ کارساز نبوده و اکنون هم کارساز نخواهد بود.

او در توییتر نوشت: «رفع تحریم، معادل ارسال پالت‌های پول نقد است و دادن میلیاردها دلار به ایران تنها تروریسم را جسور خواهد کرد. این اقدام در سال ۲۰۱۵ کارساز نبود و الان هم کارساز نخواهد بود.»

دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهدات آن کشور از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد و سیاست موسوم به «فشار حداکثری» را در دستور کار قرار داد.

مقام‌های دولت جو بایدن بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده‌اند اما تا کنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند سرباز زده‌اند.

نظرات بینندگان