arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۰۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۰ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۰

ادعای بنی گانتس: اگر لبنان به اسرائیل حمله کند، از حیث ویرانی مانند نوار غزه خواهد شد

وزیر جنگ اسرائیل با وجود شکست اخیر این رژیم در برابر گروه های مقاومت فلسطینی به ویژه در نوار غزه، لبنان را تهدید کرد که چنانچه حزب الله به فکر حمله به اسرائیل بیافتد، به سرنوشت غزه دچار می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزیر جنگ اسرائیل با وجود شکست اخیر این رژیم در برابر گروه های مقاومت فلسطینی به ویژه در نوار غزه، لبنان را تهدید کرد که چنانچه حزب الله به فکر حمله به اسرائیل بیافتد، به سرنوشت غزه دچار می شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از روزنامه صهیونیستی «معاریو»، بنی گانتس گفت: در صورتی که جنگ از سمت شمال آغاز شود، لبنان از حیث ویرانی و خرابی مانند نوار غزه خواهد شد.

این روزنامه تاکید کرد که اظهارات گانتس به دنبال سخنان حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و یحیی السنوار رهبر جنبش حماس در نوار غزه است که تل آویو را تهدید کره اند در صورت حمله مجدد د ارتش اسرائیل به غزه، با واکنشی بسیار سخت روبه رو خواهد شد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه رجز خوانی هایش گفت: همانگونه که در عملیات «نگهبان دیوارها» ثابت کردیم، خانه هایی که در آنها اسلحه و تروریست ها وجود دارند، در صورت لزوم به ویرانه تبدیل خواهند شد.

گانتس ادامه داد که ارتش اسرائیل برای حفاظت از شهروندانش در هر زمان و هر میدان و جبهه ای آماده است.

وزیر رژیم کودک کُش و جنگ افروز صهیونیستی، دولت لبنان را مسوول هرگونه حمله به اسرائیل دانست.

ارتش اشغالگر صهیونیست از ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کرد که در نتیجه آن، ۲۵۳ تن از جمله ۶۹ کودک، ۴۰ زن و ۱۷ سالمند شهید و یک هزار و ۹۴۸ تن دیگر از ساکنان این باریکه زخمی شدند.

اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب محله «شیخ جراح» در بخش شرقی قدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شده است. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرده است.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، ۳۰ اردیبهشت ماه در یک نشست سه ساعته به طور اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه ۳۱ اردیبهشت، میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

نظرات بینندگان