arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۰۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / روحانی: نمی‌خواهم یکسری مسائل را بگویم / وعده ۵۰۰ میلیونی یک کاندیدا / پیش‌بینی بازگشت به سیاست رفاهی صدقه‌ای

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

وعده ۵۰۰ میلیونی یک کاندیدا
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در توییتی نوشت: وقتی رئیس جمهور شدم با اولویت دستور تشکیل فوری صندوق رفاه جوانان را تا قبل از اسفند ۱۴۰۰ صادر خواهم کرد. هر زوج جوان ۵۰۰ میلیون تومان برای اشتغال، ازدواج و مسکن خود از این صندوق دریافت خواهند کرد.

پیش‌بینی بازگشت به سیاست رفاهی صدقه‌ای
سخنگوی دولت گفت: پیش بینی می کنم که در آینده سیاسی ایران و به طور غلیظی در چهار سال آینده به سیاست رفاهی صدقه ای بازگشت خواهیم کرد و این سیاست به طور جدی در نیمه دوم ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ دنبال خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب: بروید پای صندوق 
رهبر معظم انقلاب گفتند: از کسانی که نجیبانه با تشخیص شورای نگهبان برخورد کردند، تشکر مضاعف می کنم. ایشان با بیان اینکه بروید پای صندوق و رأی بدهید گفتند: به حرف کسانی که می‌گویند فایده‌ای ندارد، اعتنا نکنید؛ این‌ها دلسوز مردم نیستند. ایشان ادامه دادند: بعضی نگرانند که مشارکت کم خواهد شد؛ عامه‌ مردم، دنبال اسم این و آن نیستند؛ دنبال اینند که ببینند چه کسی می‌تواند مشکلات را از میان بردار. اینکه حالا چه کسی با چه نامی از چه جناحی وارد میدان شود، برای عموم مردم مطرح نیست

‌سخنگوی سپاه:‌ نباید به بهانه مشکلات، نظام اسلامی را مقصر جلوه داد
سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه با تاکید بر ضرورت نقد منصفانه نسبت به رخدادهای مختلف‌ اظهار کرد: نباید به بهانه وجود برخی مشکلات و کاستی ها که عمدتاً به دلیل ضعف عملکرد در بخشی از سیستم مدیریتی است؛ نظام اسلامی را مقصر جلوه داد.

رهبر معظم انقلاب به نمایندگان: با عمل یا گفتارتان به مخالفین خودتان کمک نکنید
رهبر معظم انقلاب خطاب به نمایندگان مجلس یازدهم گفتند: بحمداللّه مجلس در یک سالی که گذشت نشان داد که هم پرتلاش است، هم دارای همت بلند است، هم کارآمد است. از شروع کار این مجلس یک عده‌ای برنامه‌ی خودشان را این قرار دادند که یک تصویر منفی از مجلس نشان بدهند. اظهاراتی کردند، میکنند باز هم در فضاهای رسانه‌ای گوناگون که امروز در اختیار همه است، اظهاراتی میکنند که انسان بوی دلسوزی را از این اظهارات نمیشنود. آن توصیه‌ای که من میخواهم بکنم این است که شما مراقب باشید که با عمل خودتان یا با گفتار خودتان به مخالفین خودتان کمک نکنید. توصیه‌ی مؤکّد بنده این است. رفتار و گفتار در درون مجلس یازدهم باید جوری باشد که مخالفین این مجلس را تأیید نکند.

آخرین آمار کرونا در ایران
بر اساس اعلام وزارت بهداشت طی ۲۴ ساعت منتهی به نیمروز ۶ خرداد  ۹۹۹۴ مورد جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۱۶۵ تن نیز به دلیل این بیماری جان باختند.

روحانی: نمی‌خواهم یکسری مسائل را بگویم
رئیس جمهور گفت: در زمینه تحریم‌ این دولت کار بزرگی انجام داد؛ البته من نمی‌خواهم یکسری مسائل را بگویم. می‌شد که تحریم‌ تمام شده باشد ولی حالا؛ همفکری، اجماع و همه با هم یک کاری را باید انجام دهیم. حسن روحانی  ادامه داد: با همه حرف‌ها بخش‌های اصلی تحریم از نظر من در توافق پایان یافته است و در عمل باید توافق کامل شود وقتی کامل شد اجرا کنیم. البته تصمیم خود ما است و درست هم است و تصمیم گرفتیم همه چیز تمام شود بعد اجرا شود و الا اگر می‌خواستیم بخش بخش شروع کنیم مثلا تحریم نفت و بانکی را برداریم و به ترتیب جلو برویم در اول سال و آخر سال قبل هم امکان پذیر بود. ان شاالله مردم شرایط بهتری را در ماه‌ها و سال های آینده تجربه کنند.

لاریجانی: نباید مایوس شد
علی لاریجانی با بیان اینکه نباید مایوس شد گفت: قائم‌مقام آقای جنتی گفته دلایل ردصلاحیت‌ها را به کاندیداها ارائه کرده‌اند، درحالی که به من هیچ نگفتند. واقعا متاسفم. مشکل‌شان چیز دیگری است؛ جور کردن دلایل ردصلاحیت، عجیب است. خوشحالم از این اتفاق؛ در جهت دیگر کار خواهم کرد. کار باید در راه اعتلای ایران باشد.

مهدی چمران: مشارکت احساسی به پشیمانی منجر می‌شود
مهدی چمران نایب رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، یکی از تشکل های ائتلافی اصولگرایان نوشت: ائتلاف نیروهای انقلاب به‌دنبال مشارکت هرچه فعال‌تر ولی فعال هوشمند است. در زمینه راهکارهای افزایش مشارکت عمومی نباید از نقش احزاب و جریان‌های سیاسی غفلت کرد، چراکه احزاب می‌توانند در این زمینه نقش مهمی ایفا کنند به این معنی که احزاب با تحلیل درست شرایط و بیان صحیح از اوضاع و احوال جامعه و راه‌های برون رفت از بن بست‌ها و اصلاح امور، زمینه حضور هر چه بیشتر آحاد مردم را فراهم می‌کنند. بنابراین همه باید به مشارکت حداکثری متعهد بوده و تمام تلاش‌ها برای تحقق آن به‌کار گرفته شود.

 

نظرات بینندگان