arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۰ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۰

فرمانده ستاد کرونای تهران: ۸۳ درصد مرگ و میر‌ها در خیز چهارم مربوط به گروه سنی ۶۵ سال به بالا بود / واکسیناسیون این گروه سنی نگرانیها راتا حدزیادی کاهش می دهد

علیرضا زالی گفت: علت اینکه در بحث واکسیناسیون بر گروه سنی ۷۰ سال به بالا تأکید و حساسیت وجود دارد این است که در این گروه سنی شاهد افزایش ابتلا به بیماری آن هم به صورت وخیم همراه با مرگ و میر بالا هستیم به گونه‌ای که در تهران ۶۴ درصد موارد بستری در خیز چهارم مربوط به گروه سنی ۶۵ سال به بالا بود و ۸۳ درصد مرگ و میر‌ها نیز در این گروه سنی اتفاق افتاده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صداوسیما: زالي گفت: ۶۸ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در تهران در حال فعالیت است که با پشتیبانی ۳ تا ۴ مرکز جامع سلامت به مدار پیوسته اند.

آقای علیرضا زالی درباره روند واکسیناسیون در تهران افزود: افراد بالای ۸۰ سال اولین گروه سنی بودند که واکسن دریافت کردند و تاکنون حدود ۸۵ درصد آنان واکسینه شده اند. همچنین در گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال نیز حدود ۷۲ درصد واکسن زده و در گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال حدود ۵۴ درصد واکسینه شده اند.

وی با بیان اینکه در طول ۷۲ ساعت گذشته واکسیناسیون این گروه سنی شتاب قابل توجهی گرفته ابراز امیدواری کرد: در روز‌های آینده شاهد افزایش سرعت واکسیناسیون در گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال باشیم.

آقای زالی تصریح کرد: گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال در استان تهران بالغ بر ۱۸۰ هزار نفر هستند و مجموعه گروه سنی بالای ۶۵ سال در استان تهران حدود ۷۰۰ هزار نفر شامل می‌شوند که حدود ۴۹۰ هزار نفر از آنان در گروه سنی بالای ۷۰ سال هستند.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران اضافه کرد: علت اینکه در بحث واکسیناسیون بر گروه سنی ۷۰ سال به بالا تأکید و حساسیت وجود دارد این است که در این گروه سنی شاهد افزایش ابتلا به بیماری آن هم به صورت وخیم همراه با مرگ و میر بالا هستیم به گونه‌ای که در تهران ۶۴ درصد موارد بستری در خیز چهارم مربوط به گروه سنی ۶۵ سال به بالا بود و ۸۳ درصد مرگ و میر‌ها نیز در این گروه سنی اتفاق افتاده است.

آقای زالی گفت: اگر این گروه‌های سنی به طور کامل در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند تا حد زیادی نگرانی‌ها از ابتلای افراد در خیز‌های بعدی کاهش می‌یابد.

وی در ادامه در تشریح وضعیت بیماری کرونا در تهران افزود: هم اکنون بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ نفر همچنان در مراکز درمانی تهران بستری هستند که حدود هزار و ۳۵۰ نفر از آنان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه حضور دارند.

آقای زالی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد بستری بیماری کرونا در مراکز درمانی به ۶۷۵ نفر رسید که ۱۳۰ مورد آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و مجموعه بیمارانی که در بخش سرپایی در این مدت به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کرده ۵ هزار و ۳۰۰ نفر بوده اند.

 

نظرات بینندگان