arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱

انتقاد سناتور جمهوریخواه از عملکرد اوباما در حوادث انتخابات 88 ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : " کلی آیوت" سناتور جمهوریخواه عضو کمیته نیروهای مسلح سنا از ایالت نیوهمشایر با انتقاد از سیاست اوباما در قبال ایران از وی به دلیل  عدم حمایت از معترضان حوادث بعد از انتخبات 88 ایران انتقاد کرد.

به گزارش عصر ایران خانم آیوت در مصاحبه ای با برنامه " MEET THE PRESS" شبکه تلویزیونی " NBC" آمریکا گفت که اوباما خطاهای فاحش استراتژیک در سیاست خارجی و به ویژه در نحوه برخورد با ایران داشته است.

 وی افزود: در آن زمان رییس جمهور (اوباما) ساکت بود ؛ البته چیزهایی در حمایت از مخالفان می گفت اما به جای اینکه واقعا از کسانی که به خیابان ها آمده بودند حمایت کند به دنبال یافتن راه هایی برای مذاکره با حکومت ایران بود.

این سناتور جمهوریخواه در حالی  اوباما را به دلیل عدم حمایت از مخالفان حکومت ایران سرزنش می کند که رییس جمهوری آمریکا در جریان وقایع پس از 22 خرداد 1388 بارها در موضع گیری های مختلف از معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران حمایت کرده بود و حتی بنا به اعتراف صریح هیلاری کلینتون وزارت خارجه آمریکا برای مدتی محدود از سرویس توییتر خواسته بود تا تعمیرات این سرویس را به خاطر عدم قطع آن در ایران برای گردش جریان اطلاع رسانی در میان معترضان ایرانی به تعویق اندازد.

آیوت در ادامه در پاسخ به سوالی درباره امکان تصدی سمت معاون میت رامنی نامزد جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که کسب این سمت برای او مایه افتخار است اما هدف اصلی او ایفای درست وظیفه نمایندگی برای مردم نیوهمشایر است و به غیر از او نیز افراد زیادی هستند که بتوانند سمت معاونت میت رامنی را داشته باشند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است در آبان ماه سال جاری برگزار شود. نتایج نظر سنجی ها تا کنون حاکی است که اوباما نتوانسته است حمایت 50 درصد از آمریکایی ها را به دست آورد.
نظرات بینندگان