arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۸ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۰

حماس: چند ساعت پس از درگیری آماده آتش‌بس بودیم / هدف از ورود به دور اخیر درگیری علیه اسرائیل رساندن یک پیام بود نه بیشتر

یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه در گفت‌وگو با سایت خبری VICE News اعلام کرد: هدف از ورود حماس به دور اخیر درگیری علیه اسرائیل در رساندن یک پیام بود نه بیشتر. وی تاکید کرد: جنبش حماس چند ساعت پس از وقوع درگیری نظامی اخیر با رژیم صهیونیستی آماده آتش‌بس بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه تاکید کرد: جنبش حماس چند ساعت پس از وقوع درگیری نظامی اخیر با رژیم صهیونیستی آماده آتش‌بس بود.

یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه در گفت‌وگو با سایت خبری VICE News اعلام کرد: هدف از ورود حماس به دور اخیر درگیری علیه اسرائیل در رساندن یک پیام بود نه بیشتر.

او اظهار کرد: چند ساعت پس از وقوع این دور از این درگیری آماده بودیم آتش‌بس کنیم. به واسطه‌ها در روز اول، روز دوم و سوم اطلاع دادیم. ما به برادران مصری، قطر و نمایندگان سازمان ملل گفتیم فورا و بدون شروطی آماده آتش‌بس هستیم.

السنوار ادامه داد: فقط خواستیم این پیام را به اشغالگران برسانیم که نمی‌توانیم بپذیریم در مسجد الاقصی و قدس و در میان مردم ما در الشیخ جراح تک‌روی کند و به سیاستش در نقض در قانون بین‌الملل و قطعنامه‌های سازمان ملل در قدس و کرانه باختری با شهرک‌سازی و مصادره اراضی و تداوم محاصره ملت ما در غزه و نیز به سیاست‌های تبعیض نژادی علیه ملت ما در اراضی اشغالی 1948 ادامه دهد.

رئیس دفتر حماس در غزه تاکید کرد: نبرد علیه اسرائیل و اقدامات تبعیضی آن علیه فلسطینی‌ها همچنان ادامه دارد.

او افزود: طرف فلسطینی جنگ و درگیری را نمی‌خواهد زیرا هزینه سنگینی دارد.

این رهبر حماس اشاره کرد: حماس به رویکردها و شیوه‌های مسالمت‌آمیز مقاومت انتقال یافته و جامعه جهانی مسؤول عدم تلاش و دست رو دست گذاشتن در قبال "آلت جنگ اسرائیلی" است.

السنوار اشاره کرد، اسرائیل زرادخانه بزرگ تجهیزات جنگی را داراست و عمدا دست به قتل کودکان و زنان فلسطینی می‌زند در حالی‌که مقاومت فلسطین با "سلاح‌های ساده" وارد نبرد می‌شود.

این رهبر حماس درباره حمله به شهره‌های رژیم صهیونیستی در دور اخیر درگیری گفت: حماس ناگزیر به دفاع از ملتش با ابزارهای موجود خود شد و اگر فلسطینی‌ها قدرت شلیک موشک‌های دقیق را داشتند حملات‌شان تنها بر اهداف نظامی منحصر می‌شد.

نظرات بینندگان