arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

حسام‌الدين سراج: جلال ذوالفنون هيچ‌گاه نمي‌ميرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نکوداشت زنده‌ياد جلال ذوالفنون همزمان با چهلمين روز درگذشت اين هنرمند، در برنامه با عنوان «آتش در نيستان» به همت خانواده و اعضاي مکتب «ذوالفنون» در برج ميلاد برپا شد. به گزارش ايسنا، در اين مراسم که شامگاه گذشته ـ 18 ارديبهشت ماه ـ در سالن همايش‌هاي برج ميلاد برگزار شده بود،‌ گلنوش ذوالفنون ـ‌ دختر زنده ياد ذوالفنون ـ با قدرداني از شرکت کنندگان در اين مراسم گفت: اگر ما اين جا هستيم، خيلي‌ها همچون مديران مجموعه برج ميلاد حمايت کردند تا چنين برنامه‌اي را برگزار کنيم، لذا به نمايندگي از خانواده‌، از تک تک شما براي حضور در اين مراسم قدرداني مي‌کنم.

اجراي حسام الدين سراج با همراهي گروهي از نوازندگان همچون مسعود حبيبي و سهيل ذوالفنون از ديگر بخش‌هاي اين برنامه بود.

سراج پيش از شروع اين اجرا خطاب به حاضران گفت: جلال ذوالفنون هيچ‌گاه نمي‌ميرد و همواره در دل‌هاي ما زنده است و ما هميشه به ياد ايشان بوده و هستيم به خصوص در اين ايام که فرزندشان نيز در کنار ما حضور دارند و گروه را همکاري مي‌کنند. او برنامه اين گروه در مراسم نکوداشت ذوالفنون را اجرايي بداهه تلقي کرد و افزود: ما تنها دو جلسه تمرين داشتيم اما اين اجرا را به زنده ياد ذوالفنون تقديم مي‌کنيم. حسام‌الدين سراج، دو تصنيف و يک قطعه آوازي در اين برنامه اجرا کرد.

مهديه الهي قمشه‌اي نيز در بخش ديگري از مراسم بزرگداشت جلال ذوالفنون، با مرور خاطرات خود و خانواده‌اش با زنده ياد ذوالفنون گفت: ما امشب گردهم آمده‌ايم تا ياد استادي را گرامي بداريم که همواره باعث خوشي ما شده است و تاثير بسزايي در تک تک ما داشته است. در ادامه نيز فرزاد هوشيار پارسيان –مديرعامل شرکت برج ميلاد- لوح تقدير دکتر قاليباف را به خانواده ذوالفنون اهدا کرد. سهيل محمودي نيز در بخش پاياني اين مراسم به بررسي جايگاه و تاثير گذاري پنج ذوالفنون در سه تار نوازي ايران پرداخت و آن را با تاثير مولانا بر اوزان شعري مقايسه کرد. پايان بخش اين مراسم اجراي بامداد فلاحي و گروهش بود.

نظرات بینندگان