arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

ارسال صورت‌حساب‌هاي بانکي به ايميل خارجي ممنوع شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزير ارتباطات در نامه‌اي خطاب به رييس کل بانک مرکزي اعلام کرد: از اين پس هنگام افتتاح حساب، تنها ايميل داخلي از مشتريان پذيرفته مي شود و ارسال صورت‌حساب‌هاي بانکي به ايميل خارجي ممنوع است. به گزارش ايسنا، رضا تقي پور با ارسال نامه‌اي به محمود بهمني، رييس کل بانک مرکزي، استفاده از ايميل‌هايي عمومي و ايميل‌هاي با ميزباني خارجي از جمله Yahoo، Gmail، Hotmail و MSN را در مراودات بانکي مشتريان ممنوع اعلام کرد. تقي پور در اين نامه که اصل آن در روي سايت مرکز مديريت توسعه ملي اينترنت منتشر شده است، خواستار ممنوعيت قبول ايميل هايي عمومي و خارجي هنگام افتتاح حساب و نيز ارسال نکردن صورت‌حساب‌هاي بانکي مشتريان به اين ايميل ها، شده و پيشنهاد داده است وسيله‌اي مهيا شود که مشتريان بانک‌‌ها در صورت نداشتن ايميل داخلي بتوانند در همان بانک، پاي اينترنت براي خود ايميل داخلي بسازند. بر اساس اين گزارش، در اين نامه آمده است: مطابق اسناد و قوانين موجود حفظ امنيت اطلاعات کاربران در حوزه فناوري اطلاعات از جمله اهداف قانون برنامه پنجم توسعه کشور ماده 46 است و از آنجا که ايميل هاي عمومي نظير yahoo , Gmail و... يکي از ابزارهاي خروج اطلاعات کاربران از کشور محسوب مي شود، خواهشمند است دستور اکيد فرماييد بانک‌هاي کشور براي رعايت اين موارد اقدام آني به عمل آورند:

1- استفاده نکردن از ايميل‌هاي با ميزباني خارجي و ايميل‌هاي عمومي نظير yahoo, Gmail و MSN و Hotmail و... در ارسال صورت حساب‌هاي بانک مشتريان.

2- استفاده از ايميل با ميزباني داخلي که فهرست آن در سايت مرکز مديريت توسعه ملي اينترنت قرار دارد و مرتب به روز مي‌شود.

3- قبول نکردن ايميل‌هاي عمومي يا با ميزباني خارجي هنگام افتتاح حساب، بدين منظور ضروري است، امکانات دسترسي به اينترنت براي ايجاد ايميل‌هاي داخلي در بانک‌ها فراهم شود.

نظرات بینندگان