arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۱۰۰۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۳ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

سخنگوی ستاد کرونا: تمام واکسن‌های تزریقی باید مجوز اضطراری داشته باشند / اوایل هفته آینده جلسه نهایی در این باره برگزار خواهد شد

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:طبق آخرین اطلاعات وگزارش های داده شده روند خوبی را در خصوص فاز یک و دو واکسیناسیون برکت و پاستور و همچنین بحث ایمن بودن واکسن در فاز یک و همچنین ایمن زایی واکسن در فاز دو داریم. وی افزود: اما همچنان به اطلاعات کامل تری نیاز است و به همین دلیل اوایل هفته آینده جلسه نهایی مجدداً برگزار خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از لزوم مجوز اضطراری برای تمام واکسن‌های تزریقی کرونا خبر داد.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص بررسی نتایج واکسن ایرانی تشکیل شد اظهار کرد: جلسه بررسی نتایج واکسن ایرانی با حضور تیم‌هایی که در موضوع واکسیناسیون نظارت دارند مانند کمیته اخلاق در پژوهش، کمیته مطالعات بالینی از دو حوزه معاونت پژوهش و همچنین سازمان غذا و دارو تشکیل شد و گزارش‌های نهایی خود را در خصوص روند واکسیناسیون ارائه دادند.

اوافزود: طبق آخرین اطلاعات وگزارش های داده شده روند خوبی را در خصوص فاز یک و دو واکسیناسیون برکت و پاستور و همچنین بحث ایمن بودن واکسن در فاز یک و همچنین ایمن زایی واکسن در فاز دو داریم.

رئیسی گفت: اما همچنان به اطلاعات کامل تری نیاز است و به همین دلیل اوایل هفته آینده جلسه نهایی مجدداً برگزار خواهد شد.

او در خصوص مجوز اضطراری واکسن تصریح کرد: همه واکسن‌هایی که الان در سطح دنیا تزریق می‌شود مجوز اضطراری باید داشته باشند زمانی که یک واکسن مجوز لازم را بگیرد باید یک پروسه ۵ الی ۶ ساله را طی کند، اما سازمان جهانی بهداشت به دلیل وضعیت خاصی که در دنیا حاکم است برای برخی از واکسن‌های موجود مجوز اضطراری صادر کرده به کشور‌ها داده شده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: این واکسن‌ها در مرحله ترزیق بالینی نیستند و اگر تا هفته آینده مجوز اضطراری استفاده از واکسن توسط کمیته‌های مربوطه ارسال شود به محض دریافت مجوز این واکسن‌ها تزریق خواهند شد.

او افزود: برای تزریق فراخوانی داده نمی‌شود بلکه با توجه به نکات فنی که دارند بر همین اساس مشخص خواهد شد که کدام گروه از افراد و در چه رده سنی می‌توانند از این واکسن استفاده کنند.

نظرات بینندگان