arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۱۱۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

مورینیو: خدا با من است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مورینیو پس از قهرمانی درلالیگا در گفت وگویی با نشریه اسپانیایی «آ ب ث» درمورد موضوعاتی خارج از دنیای فوتبال حرف زده است.
آقای خاص در مورد رابطه اش با خدا و باورهای مذهبی اش گفته است:«من با خدا رابطه نزدیکی دارم و گمان می کنم خدا هم با من است. مهمترین چیز این است که او می داند چه کسی هستم. او می داند من چه احساسی دارم. وقتی با او حرف می زنم به من گوش می دهد. وقتی از او معذرت می خواهم هم به حرفهایم گوش می دهد."
مورینیو که برای چهارمین بار در اروپا قهرمان لیگ شده، در مورد تفاوتهای فرهنگ فوتبالی در کشورهای مختلف گفت:" اگر به ایتالیا بروی و مانند وقتی درانگلیس بازی می کنی، با تیمها روبه رو شوی، قهرمان نمی شوی. اگر به انگلیس بروی و همان طور که دراسپانیا ظاهر می شوی، بازی کنی هم قهرمان نمی شوی. اگر دراسپانیا هم مانند ایتالیا بازی کنی، هرگز قهرمان نمی شوی.
مورینیو گفته که درهر تیمی کاملا خود را با فرهنگ حاکم درفوتبال آن کشور تطبیق می دهد و همین موضوع رمز موفقیتهای او هستند. مورینیو حتی دلیل بهتر شدن و پیشرفت یک سری از بازیکنان تیمهایی که او مربی آنها بوده را خودش می داند:« بیشتر بازیکنان من بهترین بازیکنان هستند و خیلی نسبت به قبل از دوران مربیگری من بهتر شده اند. افزون بر این تاکید می کنم که هدف اول من درزندگی شکست دادن بارسلونا نیست. به خاطر اینکه شکست برابر آنها بیشتر از شکست برابر بایرن مرا ناراحت نمی کند.»
مورینیو بدون اینکه به اسم خاصی اشاره کند خطاب به پپ گواردیولا طعنه زده و گفت:" من هرگز سعی نکردم ضعفهایم را پنهان کنم. با این وجود آدمهایی هستند که شخصیت متفاوتی دارند، ولی آن را پنهان می کنند، ولی با گذشت زمان همه چیز برملا خواهد شد."
مورینیو حتی درمورد شایعاتی که درمورد فروش گونسالو ایگواین به گوش می رسد هم حرف زده و این خبر را تکذیب کرد. مهاجم آرژانتینی که مورد توجه پی اس جی و یووه قرارگرفته، تقریبا تحت تاثیر درخشش بنزما در رئال به حاشیه رانده شده، ولی آقای خاص قصد چشم پوشی کردن از او ندارد.طبق ادعای نشریه اسپانیایی این موضوع درجریان ملاقات مورینیو با پرس و خود بازیکن تقریبا منتفی شده است. مورینیو به ایگواین گفته روی او حساب زیادی می کند. پرس هم او را نسبت به آینده اش در مادرید مطمئن کرده و ایگواین تصمیم گرفته دررئال بماند. البته افزایش دستمزد او از 8/3 میلیون یورو به 5 میلیون یورو درفصل هم دلیل مهمی درراضی کردن او برای ادامه همکاری بوده است.
نظرات بینندگان