arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / علم‌الهدی: هر کدام از شما ده نفر را پای صندوق‌بیاورید / عروس ترامپ کودتا در آمریکا را تکذیب کرد / احمد خاتمی: رای دادن، رأی «آری» مجدد به نظام است / ادعای سی‌ان‌ان: ۷ قایق کوچک ایرانی در راه ونزوئلاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

آخرین آمار کرونا در ایران
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت منتهی به نیمروز ۱۴ خرداد، ۱۵۵ بیمار کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۰ هزار و ۸۱۳ نفر رسید. ۹۲۰۹ بیمار جدید هم شناسایی شد که ۱۴۲۶ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران به دو میلیون و ۹۵۴ هزار و ۳۰۹ نفر رسید. تا کنون ۲۰ میلیون آزمایش تشخیص کووید۱۹ انجام و ۴ میلیون و ۶۹۳ هزار دُز واکسن کرونا تزریق شده است.

علم‌الهدی: هر کدام از شما ده نفر را پای صندوق‌بیاورید
علم‌الهدی امام جمعه مشهد عنوان کرد: قطعا شما مردم نمازگزار در انتخابات شرکت می‌کنید و به معیارهایی که امام برای انتخاب رئیس جمهور فرمودند هم توجه دارید، اما مهم این است که شما امروز تصمیم بگیرید که مروج وصیت امام باشید و دیگران را هم به پای صندوق‌های رای بیاورید. او گفت: اگر هر کدام از شما به عنوان یکی از ارادتمندان امام بتوانید در روز انتخابات ده نفر را به عمل به وصیت امام تشویق کنید، ارادتتان نسبت به امام، پابرجا خواهد بود.

رهبر معظم انقلاب: به برخی نامزدها جفا شد
رهبر معظم انقلاب گفتند: در جریان عدم احراز صلاحیت به برخی کسانی که صلاحیتشان احراز نشد جفا شد. به خودشان و خانواده‌هایشان نسبت‌هایی داده شد که معلوم شد خلاف است. فضای مجازی بدون هیچ قید و بندی این مسایل را منتشر کردند. مطالبه من این است که دستگاه‌های مسئول جبران کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه: برای تبلیغات ۱۰ روز آخر انتخابات برنامه جدی دارند
حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: مردم انتظار دارند دولتها و روسای جمهور، خود را تابع رهبری بدانند و توصیه‌ها و هدایت‌های ایشان را که دلسوزانه و برای کشور و دولت راهگشا است را به طور جدی مورد اهتمام قرار دهند. وی با اشاره به برنامه ها و سیاست های تبلیغی جناح‌های سیاسی پیرامون انتخابات خاطرنشان کرد: عده ای از جناحی، برای تبلیغات ۱۰ روز آخر انتخابات با پشتوانه سرمایه مادی و شیوه های تبلیغی غربی برای سوار شدن بر موج احساسات مردم برنامه جدی دارند، که انشاالله با هوشمندی مردم مواجه خواهند شد.

ادعای سی‌ان‌ان: ۷ قایق کوچک ایرانی در راه ونزوئلاست
شبکه سی.ان.ان در گزارشی به نقل از مقامات و تحلیل‌گران متعدد آمریکایی ادعا کرد که پنتاگون[وزارت دفاع آمریکا] و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا در حال ردگیری دقیق دو کشتی نظامی ایران هستند که تهران گفته است به سمت ونزئلا در حرکت‌ند. یکی از کشتی‌ها، ناو نظامی مکران در تصاویر ماهواره‌ای ثبت شده از بندر عباس هفت قایق کوچک حمله سریع روی عرشه‌اش داشته است. ناو کوچک‌تری که مکران را همراهی می‌کند، یک ناو محافظ است. نگرانی آمریکا این است که ایران قایق‌های حمله سریع را به ونزوئلا منتقل کند.

عروس ترامپ کودتا در آمریکا را تکذیب کرد
لورا ترامپ عروس دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا گفت: تا آنجا که من می‌دانم هیچ برنامه‌ای برای حضور دو باره دونالد ترامپ در کاخ سفید در ماه آگوست وجود ندارد. شاید چیزی باشد که من نمی‌دانم. "مگی هبرمن" خبرنگار نیویورک تایمز در کاخ سفید به تازگی در پیامی توییتری نوشته بود: دونالد ترامپ رییس جمهوری پیش آمریکا به متحدان خود گفته است که تا ماه آگوست به عنوان رئیس جمهوری آمریکا بر می‌گردد. پیش از آن نیز مایکل فلین نخستین مشاور امنیت ملی دولت ترامپ در همایشی خواستار کودتای ارتش آمریکا علیه دولت کنونی این کشور شده بود. وی گفته بود: ایالات متحده باید کودتایی مانند میانمار کند تا ارتش دولت دموکرات کنونی را سرنگون کند.

احمد خاتمی: رای دادن، رأی «آری» مجدد به نظام است
احمد خاتمی امام جمعه موقت تهرا، عضو شورای نگهبان و عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت:  رای دادن‌ها رأی آری مجدد به نظام جمهوری اسلامی ایران است و آنهایی که توفیق نداشتند در ابتدای انقلاب به این نظام آری بگویند 28 خرداد سال جاری روز بیعت مجددشان با نظام اسلامی است پس هر آن کس که دلداده حاکمیت اسلام در این کشور است در انتخابات پیش رو حضوری شکوهمند خواهد داشت.

 

نظرات بینندگان