arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۱۷۵۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۱ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۰

اینورس از طریق مهارت آموزی اشتغالزایی را هدف گرفته است

مهارت آموزی پایه اصلی دستیابی به شغل مورد علاقه هر فردی است و بهترین سرمایه گذاری است که می‌تواند روی خود انجام دهد. مهارت آموزی به افراد کمک می‌کند با افزایش بهره وری و کارایی در مسیر پیشرفت کاری گام بردارند. در این بین آموزشگاه‌ها و مراکزی مهارت‌های مختلف را تعلیم می‌دهند و کیفیت آموزش‌هاشان نقش کلیدی در موفقیت افراد و اشتغالزایی دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اینورس از طریق مهارت آموزی اشتغالزایی را هدف گرفته است

رشد و توسعه اقتصادی هر کشوری به اشتغالزایی وابسته است و همه دولت‌ها در سراسر جهان تلاش می‌کنند از طریق ایجاد اشتغال به توسعه پایدار دست یابند. در این بین نمی‌توان نقش مهارت آموزی را در اشتغالزایی نادیده گرفت.

مهارت آموزی پایه اصلی دستیابی به شغل مورد علاقه هر فردی است و بهترین سرمایه گذاری است که می‌تواند روی خود انجام دهد. مهارت آموزی به افراد کمک می‌کند با افزایش بهره وری و کارایی در مسیر پیشرفت کاری گام بردارند. در این بین آموزشگاه‌ها و مراکزی مهارت‌های مختلف را تعلیم می‌دهند و کیفیت آموزش‌هاشان نقش کلیدی در موفقیت افراد و اشتغالزایی دارند.

اینورس یک مدرسه تخصصی است که کار خود را با آموزش هنرهای دیجیتال آغاز کرد و طی 12 سال فعالیت خود توانسته قدم‌های خوبی در مسیر اشتغالزایی و کارآفرینی هنرجویانش بردارد به نحوی که بخش عمده‌ای از کارکنان شرکت‌های معتبر حوزه دیجیتال آرت هنرآموخته این مجموعه هستند. به این بهانه « علیرضا اردوباری» مدیرعامل و موسس این مدرسه پرسش‌هایی در این رابطه را پاسخ می‌دهد تا بیشتر با راهکارهای ارائه شده توسط اینورس آشنا شویم و راز موفقیت این مدرسه کاملا خصوصی را کشف کنیم.

آیا به نظر شما موسسات آموزشی می‌توانند به اشتغالزایی کمک کنند؟

هر فرد برای ورود به بازار کار باید دانش و تجربه کافی را داشته باشد. اغلب شرکت‌ها و موسسات معتبر به دنبال افراد با انگیزه‌ای هستند که سابقه کاری روشنی دارند در این بین افرادی که سابقه کاری لازم را ندارند معمولا برای یافتن شغل دلخواه خود با مشکل مواجه می‌شوند. از یک سو مهارت‌های سخت و نرم لازم برای به دست آوردن شغل به آن‌ها آموزش داده نشده و از سوی دیگر بدون تجربه کاری نمی‌توان در شرکت‌های معتبر استخدام شد و تجربه اندوزی کرد.

به همین دلیل به مدرسه‌ها و مراکز مهارت آموزی نیاز داریم که علم روز دنیا را به داوطلبان آموزش دهند و مانند یک منتور به آن‌ها در مسیر دستیابی به شغل دلخواهشان کمک کنند. متاسفانه در کشور چنین مراکزی کمتر یافت می‌شوند و کمبود آن‌ها احساس می‌شود.

اردوبادی بیان کرد: در 17 آذر 1387، نخستین مدرسه تخصصی هنرهای دیجیتال را با همین هدف تاسیس کردم، این مدرسه آموزشی بدون سرمایه اولیه زیاد و به شکل کاملا خصوصی شکل گرفت اما اهداف بزرگی داشت.

تجربه آموزشی متفاوتی که طی این سال‌ها در این مرکز ارائه شده، توجه بسیاری را به خود جلب کرده و توانسته با معرفی دانشجویان با استعداد و تراز اول خود به بازار کار، اعتماد کسب‌وکارهای مختلف را جلب کند. بسیاری شرکت‌ها به دنبال جذب نیروی متخصص هستند اما متاسفانه یافتن چنین افرادی در شرایط کنونی کار ساده‌ای نیست. اینورس با راهکارهای آموزشی خود توانسته در این مسیر قدم‌های خوبی بردارد.

چه دوره‌هایی در اینورس آموزش داده می‌شود و خدماتی که به دانشجویان ارائه می‌کند کدام است؟

انیمیشن دو بعدی و سه بعدی، موشن گرافیک، عکاسی، معماری، گیم دیزاین، VFX ، تصویرسازی، طراحی گرافیک، طراحی لباس، فیلم‌سازی و کسب و کار مهم‌ترین دوره‌هایی است که در اینورس تدریس می‌شوند. این مجموعه آموزشی در ابتدای کار خود، به 150 دانشجو در سال آموزش می‌داد، این تعداد در سال‌های اخیر به 2500 نفر رسیده است.

دوره‌های این مجموعه به دو صورت حضوری و آنلاین ارائه می‌شود و در مسیر آموزش تلاش شده تجربه‌ای متفاوت را به دانشجویان ارائه دهد. دوره‌های آنلاین همگی در استودیو تخصصی مدرسه ضبط می‌شوند تا دانشجویان بتوانند بارها آن‌ها را مشاهده کنند و بر مباحث تسلط پیدا کنند.

امکان تعامل و ارتباط بین دانشجو و استاد به بهترین شکل فراهم شده تا استادان بتوانند تمرین‌های ارائه شده را تحلیل و بررسی کرده و بازخورد لازم را به دانشجویان بدهند. دانشجویان در طول دوره می‌توانند سوالات خود را به صورت آنلاین مطرح و پاسخ‌های کامل را به شیوه‌های مختلف دریافت کنند.

اینورس از طریق مهارت آموزی اشتغالزایی را هدف گرفته است

مدرسان اینورس از بین افرادی انتخاب شدند که در بازار کار تجارب موفقی دارند و حاصل سال‌ها تلاش خود را در قالب یک دوره آموزشی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند. کاربردی و عملی بودن آموزش‌ها یکی از دلایل محبوبیت دوره‌های اینورس است که دانشجویان را به سمت خود جذب می‌کند.

تعداد علاقه‌مندان به حضور در دوره‌های مختلف اینورس هر سال بیشتر می‌شوند و از آنجا که شرکت در کلاس حضوری برای همه داوطلبان سراسر کشور مقدور نبود و هزینه‌های زیادی را برای اقامت به این افراد تحمیل می‌کرد، دوره‌های آنلاین راه اندازی شد.

تعامل اینورس با بازار کار چگونه است و چطور به جذب نیروی شرکت‌ها کمک می‌کند؟

اینورس هنرجویان خود را پرورش می‌دهد و تلاش می‌کند از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی، دانشجویان را در مسیر بهتر شدن همراهی کند، اگرچه مدرک اینورس در بازار کار بسیار معتبر است اما هدف ما تنها برگزاری کلاس و ارائه مدرک نیست بلکه می‌کوشیم مانند یک منتور فرد را هدایت کنیم.

دوره‌های حضوری اینورس که تنها برای دانشجویان منتخبی برگزار می‌شود که موفق شوند پیش نیازهای دوره را با موفقیت طی کنند. در این دوره‌ها ما تعامل خوبی با کسب‌وکارهای مختلف داریم و پروژه‌های آن‌ها زیر نظر مدیر هنری و منتور توسط دانشجویان اجرا می‌شود.

دانشجویان 4 روز در طول هفته به مدت 6 ماه و به صورت تمام وقت روی پروژه کار می‌کنند و زیر نظر منتور خود با کسب‌وکار در ارتباط هستند. به این ترتیب پس از پایان پروژه مهارت‌های فردی دانشجو به میزان قابل توجهی افزایش یافته و شانس استخدام در آن شرکت یا مجموعه‌های دیگر را پیدا می‌کند.

در این پروسه کسب‌وکار پروژه خود را با بهترین کیفیت انجام داده و در این مسیر با افراد مستعد و باانگیزه آشنا شده است. پروژه به تایید مدیر هنری و منتور رسیده پس کارفرما می‌تواند آن را با خیال راحت تحویل گرفته و هزینه آن را پرداخت کند. بخش عمده مبلغ دریافتی هم به دانشجو داده می‌شود.

دوره‌های آنلاین اینورس چه ویژگی‌هایی دارند؟

اینورس تلاش کرده با بکارگیری دانش روز کیفیت دوره‌های آنلاین را به سطحی فراتر از دوره‌های حضوری ارتقا دهد. دوره‌های اینورس به صورت کاملا تعاملی برگزار می‌شود به این ترتیب که پس از ثبت نام ویدئوهای دوره با بالاترین کیفیت در اختیار هنرجو قرار می‌گیرد، در هر درس تمرین‌های خاصی به دانشجو داده می‌شود که موظف است آن‌ها را انجام دهد. پس از آن مدرس به پاسخ‌های ارائه شده بازخورد نشان می‌دهد و با مشخص کردن نقاط ضعف و قوت هنرجو به او کمک می‌کند سطح خود را ارتقا دهد.

اکنون 100 دوره آموزشی متنوع از سوی اینورس در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته که به صورت پیوسته به‌روز رسانی می‌شوند. به این ترتیب دانشجویان در جریان جدیدترین تغییرات قرار می‌گیرند و به صورت پیوسته می‌توانند دانش خود را به‌روزرسانی کنند.

تلاش شده دوره‌ها به صورت کامل و جامع در صفحه اختصاصی خود معرفی شوند و به دانشجو این امکان داده شود که بتواند دوره را ارزیابی کند تا ببیند برای شخص او مناسب است یا خیر. به این ترتیب تصمیم‌گیری برای فرد ساده‌تر می‌شود و با شناخت کامل و دید باز در آموزش‌ها شرکت می‌کند.

اینورس از طریق مهارت آموزی اشتغالزایی را هدف گرفته است

اهداف اینورس در سال 1400 چیست و قصد دارد به کجا برسد؟

در پاسخ این سوال مدیرعامل مدرسه اینورس گفت: تلاش می‌کنیم تجربیات 12 ساله خود در حوزه مهارت آموزی و تعامل با بازار کار را در قالب ایجاد شبکه حرفه‌ای کاریابی بکار بگیریم و در مسیر اشتغالزایی گام موثری برداریم.

راه‌اندازی شعبه بین‌المللی مدرسه آنلاین هدف دیگری است که در سال 1400 در پی تحقق آن هستیم. تا امروز علاوه بر ایران، دانشجویانی از کشورهای دیگر هم داشته‌ایم به همین دلیل تصمیم گرفتیم با راه‌اندازی پلتفرم انگلیسی‌زبان، به دانشجویان خارج از کشور هم شانس شرکت در دوره‌های حرفه‌ای اینورس، در مدرسه آنلاین را بدهیم.

زیرساخت‌های مورد نیاز اپلیکیشن اختصاصی اینورس فراهم شده و پس از آماده شدن سایت، اپلیکیشن اندروید و IOS اینورس ارائه می‌شود تا دانشجویان بتوانند ویدئوها را به صورت آفلاین مشاهده کنند. با توجه به مشکلات شبکه اینترنت داخلی این راهکار می‌تواند به صرفه‌جویی در هزینه‌های دانشجویان کمک کند.

تولید محتوای ارزشمند دغدغه اصلی اینورس است و به همین دلیل در سال جدید می‌کوشیم کیفیت دوره‌های خود را عمیق‌تر کرده و ارتقا دهیم.

تاکنون حدود 13 هزار نفر در مدرسه اینورس به صورت حضوری آموزش‌های لازم را دریافت کردند و علاوه بر شرکت‌های معتبر داخلی در بسیاری کشورهای خارجی مشغول کار هستند. همچنین 20 هزار نفر هم در دوره‌های آنلاین اینورس مهارت آموزی کرده‌اند. این مجموعه موفق شده به دانشجویان متعددی از کشورهای مختلفی مثل آمریکا، فرانسه، اسپانیا، انگلیس، روسیه، کانادا، ایتالیا، افغانستان، پاکستان و نیوزیلند را با مهارت‌های جدید دیجیتال آرت آشنا کرده و آن‌ها را در مسیر حرفه‌ایشان هدایت کند.

چرا نام مدرسه را روی مرکز آموزشی خود گذاشتید؟

این آموزشگاه تلاش می‌کند دوره‌های حرفه‌ای که در بازار کار به کمک دانشجویان می‌آید را آموزش دهد این فرآیند حرفه‌ای که در کنار یادگیری مهارت‌های نرم صورت می‌پذیرد در یک محیط آموزشی مناسب ارائه می‌شود به همین دلیل نام مدرسه را برای آن انتخاب کردیم.

ما تلاش می‌کنیم به دانشجویان خود یاد دهیم که چطور بتوانند در مصاحبه‌های شغلی مهارت‌های خود را معرفی کرده و به فروش برسانند تا شانس استخدام آن‌ها در شرکت‌های معتبر به مراتب افزایش پیدا کند. دانشجویان اینورس نیازی به سابقه کاری طولانی ندارند بلکه با اثبات مهارت‌های خود قادر هستند در بازار کار پشرفت کنند و به دلیل اینکه فرهنگ کار کردن را آموزش دیدند مورد استقبال کارفرما قرار می‌گیرند.

نظرات بینندگان