arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

تشدید اختلافات در اسرائیل برای حمله به ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس سابق سازمان اطلاعات ارتش رژيم اسرائيل، از اظهارات برخي از مقام‌هاي سابق تل آويو که با حمله نظامي به ايران مخالفند، انتقاد کرده است.

به گزارش انتخاب به نقل از پرس تی وی، آموس يادلين، روز يکشنبه در سخناني در کنفرانس ۲۰۱۲ بنيانگذاران وينبرگ در انديشکده واشنگتن در ويرجينيا گفت، "مقام‌هاي منصوب شده بايد در رابطه با اظهارات خود در مورد رهبران آن هم در پشت درهاي بسته، شجاعت داشته باشند."

وي افزود: "اما زماني که بازنشسته شديد بايد حداقل يک‌سال خود را موظف کنيد که اصلا حرف نزنيد."

يووال ديسکين، رئيس پيشين امنيت داخلي رژيم اسرائيل، شين‌بت، در ۲۷ آوريل گفت که نتانياهو و ايهود باراک، نخست وزیر و وزير امور نظامي رژيم اسراييل، شايستگي اداره اين رژيم را ندارند.

ديسکين گفت: "چيزي که مي‌گويم ممکن است تند باشد. من نمي‌توانم به نتانياهو و باراک در کنترل مقابله با ايران اعتماد کنم. آن‌ها احساس مي‌کنند درباره ايران منجي هستند."

مير داگان، رييس پيشين موساد نيز با حمايت از از ديسکين گفت که وي "حقيقت دروني‎اش" را بيان کرده است.

يادلين يادآور شد که حمله نظامي بالقوه اسرائيل به ايران، با پاسخ حساب شده ايران روبرو خواهد شد.

يادلين پيش‌تر با اشاره به اين که وي از تمامي گزينه‌هاي ديگر قبل از حمله به تاسيسات هسته‌اي ايران حمايت مي‌کند درعين حال تاکيد کرد که "ايران هسته‌اي از حمله به ايران خطرناک‌ تر است."

يادلين گفته بود:" اگر آن‌ها نمي‌توانند ايران بدون سلاح هسته‌اي را احاطه کنند پس چگونه مي توان آن‌ها را زماني که اين کار را انجام دادند، احاطه کرد؟"

دنيس راس، مشاورارشد سابق باراک اوباما رئيس جمهوري امريکا در امور مربوط به ايران نيز که در اين کنفرانس حضور داشت، درباره جدي بودن قصد اسرائيل براي حمله به ايران ابراز ترديد کرد.

راس افزود :" درباره اوسيراك (در عراق )در سال ۱۹۸۱ ، آيا اسرائيل درباره آن حرف زده بود؟ يا در سال ۲۰۰۷ درباره راكتور سوريه؟ چرا اسرائيلي ها اکنون شروع به حرف زدن كرده‌اند؟ دليل آن اين است كه بقيه كشورهاي جهان را ترغيب کنند."

راس افزود: " رهبران اسرائيل به اين دليل اظهارات علني درباره ايران مطرح مي كنند تا اگر ديپلماسي شكست خورد، هيچ كس شگفت زده نشود."
نظرات بینندگان