arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۴ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

سازمان روابط بین المللی شورای همکاری خلیج فارس: با العالم مقابله کنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان روابط بین المللی شورای همکاری خلیج فارس،"کوگر" از سیاستمداران، اندیشمندان و اصحاب رسانه در کشورهای عربی خواست تا با شبکه العالم همکاری نکنند .
روزنامه "الوطن" چاپ بحرین در گزارشی ضمن فرافکنی علیه شبکه العالم خواستار عدم همکاری سیاستمداران ،اندیشمندان و اصحاب رسانه ای کشورهای عربی با این شبکه شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شبکه العالم روزنامه الوطن به نقل از طارق آل شیخان دبیر کل کوگر نوشت: "شبکه های ایرانی به ویژه العالم در صدد ضربه زدن به حاکمت ملی کشورهای عربی و ایجاد تفرقه در این کشورها می باشند."

آل شیخان افزود: العالم با سوء استفاده از آزادی رسانه ها در کشورهای عربی درصدد تغییردر کشورهای خلیج فارس می باشد.
در همین راستا، مونس المردی، رئیس کانون مطبوعات و آزادی رسانه ای در بحرین تاکیدکرد: ما اعتبار زیادی برای آزادی بیان به عنوان حقوق شهروندی در کشورهای کویت، قطر، بحرین، امارات متحده عربی، عربستان و عمان قائلیم.
المردی با متهم کردن شبکه العالم به ایجاد تفرقه و ضربه زدن به امنیت کشورهای خلیج فارس خاطرنشان کرد: باید از فعالیت خبرنگاران العالم در این کشورها ممانعت بعمل آید و ما اولین نهاد اطلاع رسانی هستیم که "شبکه العالم" را به عنوان شبکه ای ضد عرب معرفی کردیم و خواستار جلوگیری از پخش و مقابله با آن شدیم.
در ادامه دکتر رضا امین، رئیس کانون خبرنگاران و آزادی مطبوعات (آراپرس) در مصر، خواستار جلوگیری از پخش شبکه العالم از ماهواره های "عرب ست و نایل ست" شد.
گفتنی است عربستان سعودی با شروع بیداری اسلامی سرمدار مبارزه با بیداری اسلامی شد این کشور با سرکوب قیام مردمی در شهرهای قطیف ،احساء و داشتن بیش از 30 هزار زندانی سیاسی و به منظور انحراف افکار عمومی ضمن لشگرکشی به بحرین با مداخله در کشورهای یمن ،تونس ،مصر پناهگاهی برای دیکتاتورهای این کشورها شد.
دبیر کل سازمان گوکر فراموش کرده است که شیعیان عربستان حتی یک نماینده در حکومت پادشاهی آل سعود ندارند و بر همگان روشن است که ادعای آزادی بیان درکشورهای عربی دروغی بیش نیست زیرا؛" عبدالهادی خواجه" فعال و موسس مرکز حقوق بشر بحرین پس از دستگیری از 19 بهمن 1390 تا کنون در اعتصاب غذا بسر می برد و زینب الخواجه و نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشردر بحرین نیز در زندان های این رژیم بسر می برند.
در همین راستا آل خلیفه با ورود خانم آنا ماریا گومز،عضو پارلمان اروپا به منامه و روشن شدن هدف وی به دلیل بررسی حقوق بشر در این کشور، مخالفت کرد.

در پایان خاطر نشان می شود که برخلاف اظهارات روسای کوگر، آرا پرس و مونس المردی رئیس کانون مطبوعات آزادی رسانه ای در بحرین به دلیل اطلاع رسانی شفاف و به موقع العالم در جنگ غزه بیش از دو سال است که پخش آن از عرب ست و نایل ست قطع شده است و از فعالیت خبرنگاران این شبکه در کشورهای عربستان ،بحرین ،امارات، کویت ،اردن و مغرب همچنان جلوگیری می شود. بنابراین پیشنهاد می شود روسای فوق پس از به روز کردن اطلاعات خود اظهار نظر کنند تا از مخاطبان خود جا نمانند.
نظرات بینندگان