arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

پرتاب ماهواره های جدید در سال 91

به گفته معاون وزیر علوم ماهواره های فجر، سپهر، پارس، سازمان فضایی از جمله ماهواره هایی هستند که در حال ساخت و آماده سازی قرار دارند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد مهدی نژاد نوری معاون پژوهشی وزیر علوم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: ماهواره های فجر، سپهر، پارس، سازمان فضایی از جمله ماهواره هایی هستند که در حال ساخت و آماده سازی قرار دارند و بر اساس اطلاعات حداقل ۲ یا ۳ پرتاب امسال از ماهواره ها صورت می گیرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر احساس تاسف مسئولان پارک علوم فناوری بوشهر در خصوص حمایت از این پارک گفت: متاسفانه وزارت نفت بیش از یکسال در سکوت و خاموشی قرار گرفته بود و هر گونه رونوشت و پیغامی که لازم بود به وزیر نفت سابق ارائه شده بود اما پاسخی دریافت نکرده بودیم و هم اکنون خوشحالیم که مسئولان این پاک انتقادی در این مورد دارند.
 
وی تصریح کرد: ما مطمئن هستیم که پژوهشگران و محققان کشور از توانمندی بالایی برخوردار ند چنانچه ۳ تا ۴ مورد از پروژه های کلان امسال به حوزه انرژی و نفت مربوط می شود.
 
چنانچه امیدواریم حجم سفارشات نفت و گاز به شکل نمایی افزایش یابد.
 
افزایش نیروی پارک های علم و فناوری همزمان با عملیاتی شدن قانون ۷۰۰ میلیارد تومانی
 
مهدی نژاد در خصوص همکاری با وزارت دفاع گفت: چون دفاع یک امر ملی است پس باید بتوانیم در بخش دفاع روی پای خود بیاستیم چنانچه هم اکنون اکثر دانشگاههای ما به نوعی با پروژه های دفاعی درگیر هستند و در این زمینه فعالیت می کنند.
 
وی افزود: اگر به خواست خداوند آن قانون ۷۰۰ میلیارد تومان عملیاتی شود ما می توانیم در سال جاری حداقل نیروی پارک های علم و فناوری را به ۴ هزار نفر برسانیم.
 
مهدی نژاد تصریح کرد: تعداد زیادی پارک های علم و فناوری وجود دارد که البته ظرفیت های ساختاری زیادی ایجاد شده که البته ما نیز از همه آنها حمايت لازم را انجام می دهیم.
نظرات بینندگان