arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۲۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۲ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۰

رژیم غذایی وگان برای رشد کودکان خطرناک است؟

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد کودکان وگان از سلامت قلب بهتری برخوردار هستند، اما از تراکم استخوان و  مواد معدنی کمتری برخوردار هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد کودکان وگان از سلامت قلب بهتری برخوردار هستند، اما از تراکم استخوان و  مواد معدنی کمتری برخوردار هستند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، مکمل‌های کلسیم و ویتامین‌های B و D می‌تواند به شما کمک کند تا یک رژیم غذایی سالم وگان برای بچه‌ها ایجاد کند.

این مطالعه همچنین نشان داد که اگر کودک غذا‌های کامل فرآوری نشده مصرف کند، رژیم غذایی گیاهی سالم تری خواهد داشت.

تحقیقات نشان می‌دهد کودکانی که رژیم‌های گیاهی و گیاهخواری دارند ممکن است از سلامت قلب بیشتر  و چربی کمتری برخوردار باشند، اما در معرض کمبود ویتامین و مواد معدنی بیشتری نسبت به همسالان خود هستند که هم از غذا‌های حیوانی و هم از گیاهان استفاده می‌کنند.

دانشمندان با همکاری محققان دانشگاه کالج لندن و موسسه بهداشت کودکان، اطلاعات ۱۸۷ کودک سالم، ۵ تا ۱۰ ساله را بررسی کردند. این گروه شامل تعداد تقریباً مساوی از همه چیزخواران و همچنین گیاهخواران و وگان‌ها  بود که به طور متوسط ​​۵ سال از یک رژیم غذایی تمام گیاهی پیروی می‌کردند.

طبق یافته‌های منتشر شده در ۱۹ مارس در مجله تغذیه بالینی آمریکا، گروه وگان دارای چربی بدن کمتر و سطح بهتری از LDL یا کلسترول "بد" مرتبط با بیماری قلبی بودند.

با این حال، این مطالعه نشان داد که کودکان وگان به طور متوسط ​​حدود ۳ سانتی متر کوتاه قامت‌تر از کودکان غیر وگان هستند و سه برابر بیشتر، کمبود ویتامین‌های گروه B را دارند.

رژیم غذایی وگان

همچنین مشخص شد که وگان‌ها دارای تراکم معدنی استخوان ۴ تا ۶ ٪ کمترند و  این مسئله می‌تواند باعث نگرانی کودکان در حال رشد شود و احتمال بروز مشکلات در کودکان وگان مانند پوکی استخوان و شکستگی در زندگی را افزایش دهد.

این نتایج نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی کامل و گیاهی می‌تواند فوایدی برای سلامتی داشته باشد، اما ممکن است دریافت مواد مغذی مورد نیاز برای حمایت از رشد را برای کودکان دشوار کند. از آنجا که محصولات حیوانی سرشار از پروتئین و ویتامین‌های گروه B هستند، قطع این غذا‌ها می‌تواند دریافت این مواد مغذی را دشوار کند.


محققان دریافتند که مکمل‌های ویتامین به کاهش خطر کمبود تغذیه مرتبط با رژیم‌های وگان کمک می‌کند. بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند مکمل‌ها را در رژیم وگان برای مواردی مانند ویتامین‌های گروه B، کلسیم و ویتامین D استفاده کنید. این امر به ویژه برای بدن در حال رشد گیاهخواران جوان بسیار مهم است، این مطالعه نشان می‌دهد.

نظرات بینندگان