arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۱ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

آخرین وضعیت رویترز در ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خارجی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت: در سال گذشته به ۱۲ رسانه‌ خارجی که مقررات را رعایت نکرده بودند تذکر دادیم.

محمدجواد آقاجری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به آخرین وضعیت شبکه رویترز در ایران گفت: در حال حاضر فعالیت خبرگزاری رویترز در ایران به حالت تعلیق در آمده است.

وی با اشاره به تعطیلی رویترز در ایران گفت: به این دلیل فعالیت این خبرگزاری در ایران به تعلیق درآمده که چندی پیش در گزارشی تیتری از زنان نینجا کار زده بود که در این راستا بانوان نینجا کار از این شبکه به دادگاه شکایت کردند.

وی اضافه کرد: رویترز به اشتباه خود اعتراف کرده اما تاکنون کسی به صورت مکتوب از ما عذر خواهی نکرده است، همچنین در پی این شکایت از سوی زنان نینجا کار ایران، نماینده رویترز یک جلسه در دادگاه برای ارائه توضیحات حاضر شد و در حال حاضر هم با زنان نینجا کار در حال مذاکره هستند و احتمال دارد جلسه دومی هم برگزار شود.

آقاجری ادامه داد: معتقدیم که ما علاقه نداریم به رسانه‌های خارجی که مجوز و تهسیلات ارائه می‌دهیم مشکلی پیش بیاید، اما متاسف می‌شویم از اینکه بعضی از نماینده‌ها رسانه‌های خارجی قوانین و مقررات را رعایت نمی‌کند و متاسف می‌شویم از اینکه این نمایندگی‌ها به دروغ پردازی می‌پردازند.

تذکر به 12 رسانه خارجی در سال 90

معاون خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خارجی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد ادامه داد: همچنین در سال گذشته به 12 نماینده رسانه‌های خارجی تذکر داده ایم.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌هایی که نام خلیج فارس را به صورت کامل در اخبارشان ذکر نکرده‌اند تذکر دریافت کردند، اضافه کرد: خبرگزاری فرانسه از جمله رسانه‌هایی بود که این تذکرات را دریافت کرد.

آقاجری همچنین افزود: ساماندهی خبرنگاران و رسانه‌های خارجی به خوبی صورت گرفته و به صورت سیستماتیک عمل می‌کنیم.

وی همچنین به فعالیت بی‌بی‌سی در ایران اشاره کرد و گفت: در یک مقطع زمانی بی‌بی‌سی در ایران فعالیت داشت که بنابه دلایلی نماینده این رسانه از ایران اخراج شد و در حال حاضر در یک مقطعی مذاکراتی برای معرفی نماینده خود در ایران داشتند.
نظرات بینندگان