arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۷ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

جزئیات جلسه ناتمام نمایندگان مجلس و دولت درباره فاز دوم هدفمندی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در جلسه مشترک نمایندگان مجلس و دولت که در خصوص نحوه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها پیش از ارائه بودجه در صحن علنی برگزار شده است رئیس جمهور ضمن انتقاد از عملکرد مجلس، بر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها بر اساس نظر دولت اصرار کرده است.

به گزارش مهر، پس از ابلاغ نظرهیئت عالی حل اختلاف قوا توسط رهبر انقلاب به روسای قوای سه گانه مبنی بر اینکه هرگونه تصمیم گیری برای پرداخت‌ها در موضوع هدفمندی یارانه ها باید در بودجه سالانه و با مصوبه مجلس باشد، جلسه ای مشترک در این خصوص بین دولت و مجلس با حضور رئیس جمهوربرگزارشد.

دراین جلسه که با حضورابوترابی معاون قوانین رئیس مجلس، عبدالهی رئیس کمیسیون برنامه بودجه به نمایندگی از مجلس ومیرتاج الدینی معاون حقوقی رئیس جمهور و فرزین دبیر کارگروه طرح تحول اقتصادی برگزار شد رئیس جمهور ضمن انتقاد از عملکرد و برخی مصوبات مجلس، براجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها بر اساس نظر دولت اصرار کرد.

همچنین جلسه مشترک دولت و مجلس در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها بدون نتیجه خاصی نا تمام ماند.
 
این در حالی است علی لاریجانی رئیس  مجلس در این خصوص گفته بود این جلسه بیشتر رایزنی برای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بوده است و تعدادی از اعضای کمیسیون تلفیق که در این جلسه شرکت کردند قصد داشتند استدلال رئیس جمهور را برای چگونگی ادامه اجرای این قانون بشنوند و همچنین دغدغه‌ای خود را مطرح کردند که البته این گفتگوها برای دو طرف مفید است.

به گزارش مهر، در هفته های گذشته اخباری شایع شد مبنی براینکه آیت الله شاهرودی، رئیس هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه در موضوع اختلاف قوه مجریه و قوه مقننه بر سر آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه، حق را به دولت داده است که با اطلاعیه ای از سوی دفتر این هیات تکذیب شد.

رئیس مجلس در روزهای گذشته در مصاحبه ای از نظر هیات حل اختلاف قوا درباره اختلاف مجلس و دولت در موضوع هدفمندی یارانه‌ها خبر داد گفت: نظر هیات حل اختلاف به مقام معظم رهبری اعلام شد و فکر می‌کنم این هیات مسئله را روشن کرد.

وی ادامه داد:‌ براساس این نظر کاملاً روشن است که هرگونه تصمیم گیری برای پرداخت‌ها در کشور باید در بودجه سالانه و با مصوبه مجلس باشد.

کمیسیون تلفیق مجلس با وجود آنکه روز شنبه 54 هزار میلیارد تومان برای اعتبارات هدفمندی یارانه ها به تصویب رسانده بود و علی رغم مخالفت برخی نمایندگان با افزایش بودجه در جلسه دیروزخود ، 10 هزار میلیارد تومان از ردیف بودجه 91 به این اعتبارات افزود و با اختصاص دو هزار میلیارد تومان برای بیمه بیکاری اعتبارات هدفمندی یارانه ها را به 66 هزار میلیارد رساند.

از این میزان 48 هزار میلیارد تومان برای سهم خانوار، 10 هزار میلیارد تومان سهم تولید و 6 هزار میلیارد تومان هم برای سلامت در نظر گرفته شده است و برای بیمه بیکاری نیز 2 هزار میلیارد تومان اختصاص می یابد.
نظرات بینندگان