arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۰۲ تير ۱۴۰۰

صاف نشستن تمرکز حواس را افزایش می‌دهد

محققان نشان دادند که صاف نشستن و قوز نکردن موجب بهبود روحیه، افزایش تمرکز و کاهش فشار خون می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محققان نشان دادند که صاف نشستن و قوز نکردن موجب بهبود روحیه، افزایش تمرکز و کاهش فشار خون می‌شود.

به گزارش  روزنامه دیلی میل، این یافته ها ناشی از مطالعه ۸۲ دانش آموزی از این افراد خواسته شد که در حین نشستن به صورت های صاف و غوز کرده مختلف یک سری آزمایش انجام دهند.

البته به این دانش آموزان گفته نشد که در این مطالعه حالت های نشستن صاف و یا خمیده و غوز کرده آنها مورد بررسی قرار می گیرد بلکه دانش آموزان تصور کردند در این مطالعه میزان تمرکز آنها مورد ارزیابی قرار می گیرد.

محققان دانشگاه «فردریش-الکساندر» در آلمان در این مطالعه با تغییر ارتفاع میز و صندلی وضعیت نشستن دانش آموزان را به حالت نشسته صاف یا خمیده تغییر می دادند.

در این مطالعه یک جدول پنج امتیازی برای وضعیت روحی این افراد طراحی شد و نتایج این مطالعه نشان داد، وضعیت روحی افرادی که صاف می نشستند به طور متوسط ۳.۷۷ امتیاز بود در حالی که این امتیاز برای افرادی که به صورت خمیده و غوز کرده می نشستند، ۳.۴۳ امتیاز بود.

نتایج این مطالعه تاکیدی است بر یافته های مطالعه قبلی که نشان می دهد، راست نشستن یا ایستادن خودباوری و خلق و خوی افراد سالم را بالا می برد و این افراد احساس غرور بیشتری نسبت به افرادی می کنند که به صورت خمیده و غوز کرده می نشینند.

محققان اظهار داشتن که صاف نشستن با کاهش فشار خون، کاهش ضربان قلب و کاهش دما ارتباط دارد. وضعیت های خمیده و غوز کرده نشستن ممکن است به فرد این موضوع را القا کند که در یک وضعیت سلامتی بالقوه تهدید کننده ای قرار دارد و از این رو حالت روحی منفی را تجربه کند. از طرف دیگر صاف نشستن به شخص این حس را می دهد که در یک وضعیت سلامتی غیرتهدیدکننده قرار دارد.

 ایرنا 

نظرات بینندگان