arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۰ - ۰۳ تير ۱۴۰۰

چگونه بدن خود را در تابستان هیدراته نگه داریم؟

یکی از مهمترین اصول سلامتی در فصل تابستان، هیدراته نگه داشتن بدن است و راه‌هایی نیز برای تامین آب بدن در این فصل وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از مهمترین اصول سلامتی در فصل تابستان، هیدراته نگه داشتن بدن است و راه‌هایی نیز برای تامین آب بدن در این فصل وجود دارد.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای هیدراتاسیون، نوشیدن آب است، اما به جز نوشیدن آب روش‌های دیگری نیز برای تامین آب بدن وجود دارد.

البته، هیچ جایگزینی برای آب وجود ندارد و  توجه به این نکته نیز بسیار مهم  است که حداقل دو لیتر آب در روز را هدف بگیرید. با این حال، منابع آب دیگری وجود دارد که می‌تواند آب آشامیدنی را به روشی ثانویه تکمیل کند.

میوه

میوه بخورید

خوردن میوه راهی عالی برای افزایش مصرف آب است. میوه‌های زیادی وجود دارند که محتوای آب بالایی دارند. محتوای آب هندوانه به طور خاص ۹۲ ٪ است. دیگر گزینه‌های عالی آناناس، سیب، گلابی، خیار و توت فرنگی است. چرا برخی میوه‌های مختلف را خرد نکرده و برای یک دسر سالم و مرطوب، آن‌ها را کنار هم نریزید؟

سبزیجات

سبزیجات بخورید

سبزیجات تازه نیز محتوای آب بالایی دارند. وقتی نوبت به آبرسانی سبزیجات می‌رسد، بهترین گزین‌های شما، کاهو، کلم، فلفل دلمه‌ای، کدو و کرفس است. حتی می‌توانید سبزیجات را در غذا‌هایی مانند  ماکارونی یا پیتزا قرار دهید.

سوپ

سوپ بخورید

به عنوان یک قاعده کلی، هرچه سوپ غلیظ‌تر باشد، میزان آب آن کمتر است. خوشبختانه، گزینه‌های سوپ رقیق و خوش طعم نیز پر تعدادند، از سوپ رشته فرنگی تا انواع سوپ‌های سبزیجات.

نظرات بینندگان