arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۴ - ۰۵ تير ۱۴۰۰

ابتلا به کرونا در روسیه از ۲۱ هزار نفر در روز هم گذشت

در شرایطی که شهر مسکو همچنان کانون اصلی شیوع نوع جدید ویروس کرونا در روسیه است، شمار مبتلایان در این کشور به ۵ میلیون و ۴۳۰ هزار نفر و تعداد قربانیان این عفونت به بیش از ۱۳۲ هزار نفر افزایش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: به گزارش خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (‌شنبه) گزارش داد که تعداد موارد تأیید شده ازعفونت کووید-19 در این کشور طی یک روز گذشته 21 هزار و 665 مورد افزایش یافت که این رقم، بیشترین شاخص ابتلای روزانه به کرونا از تاریخ 21 ماه ژانویه (اوایل بهمن ماه سال گذشته) است. بدین ترتیب، تعداد کل افراد مبتلا به این عفونت در روسیه در مجموع به 5 میلیون و 430 هزار و 753 نفر رسید.

بیشترین موارد ابتلای جدید به کووید-19 به ترتیب، 8 هزار و 457 مورد در شهر مسکو، دو هزار و 504 مورد در منطقه مسکو (که بیشترین آمار روزانه در کل دوره اپیدمی است) و یک هزار و 247 مورد هم در شهر سن‌پترزبورگ شناسایی شده است. در حال حاضر تعداد بیماران فعال کرونایی در سراسر روسیه به 354 هزار و 84 نفر افزایش یافته است.

طبق این اطلاعات، تعداد شهروندان روس معالجه شده از این عفونت طی روز گذشته 14 هزار و 347 نفر افزایش یافته و بطور کلی به 4 میلیون و943 هزار و 986 نفر رسیده است. میزان بهبودی بیماران به 91 درصد کاهش یافته است.

بیشترین موارد درمان مبتلایان به کرونا در شهر مسکو- 4 هزار و 260 نفر،2 هزار و 333 بیمار در سن‌پترزبورگ و یک هزار و 936 نفر هم در منطقه مسکو گزارش شده است.

این در حالی است که تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در روسیه طی روز گذشته 619 مورد افزایش یافته که بیشترین آمار روزانه از تاریخ 24 دسامبر سال گذشته میلادی (اوایل دی ماه گذشته) است.  یک روز قبل شمار قربانیان کرونا 601 نفر ثبت شده بود. در مجموع  تاکنون 132 هزار و 683 بیمار در سراسر روسیه در اثر این عفونت جان خود را از دست داده‌اند.

بیشترین موارد مرگ ناشی از کووید-19 طی روز گذشته، 96 مورد مرگ در شهر مسکو ثبت شد تا شمار قربانیان این عفونت در این شهر به 21 هزار و 972 نفر افزایش یابد.    

نوع جدید ویروس کرونا شهروندان 40-26 ساله روسیه را مورد حمله قرار داده است

"میخائیل موراشکو" وزیر بهداشت روسیه نیز شب گذشته در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت که در حال حاضر شهروندان در سنین 26 الی 40 سال، بیشتر از سایر رده‌های سنین به نوع جدید عفونت کرونا مبتلا می‌شوند. وی افزود: «اگر در موج اول و دوم شیوع کرونا بیشتر افراد بالای 40 سال و بالای 60 سال گروه آسیب پذیر در مقابل این عفونت بودند، اکنون موارد جدید بیماری بیشتر در رده سنی 40-26 مشاهده می‌شود.»  

وزیر بهداشت روسیه یادآور شد که در حال حاضر حدود 173 هزار تحت برای مبتلایان به کووید-19 در نظر گرفته شده که 138 هزار نفر در شرایط معمولی تحت درمان قرار دارند ولی وضعیت 12 درصد بیماران دشوار است.  

"میخائیل میشوستین" نخست وزیر روسیه نیز در نشست امروز (شنبه) با وزرای دولت، با اشاره به ادامه وخامت وضعیت شیوع نوع جدید ویروس کرونا در کشور، از اختصاص 25 میلیارد روبل برای درمان افراد مبتلا به کووید-19 خبر داد. وی یادآور شد که شهروندان روسی در تمامی مناطق کشور درمان مجانی برای عفونت کرونا را دریافت می‌کنند.

"سرگئی سوبیانین" شهردار مسکو نیز امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد، اگر نوع جدید ویروس کرونا در پایتخت شیوع پیدا نکرده بود، این شهر تاکنون از شر اپیدمی خلاص شده بود. به گفته وی، 60 درصد از ساکنین مسکو یا پیش از این به نوع ووهانی ویروس کرونا مبتلا شده و این بیماری را پشت سر گذاشته یا واکسیناسیون انجام داده‌اند. سوبیانین تأکید کرد که در شرایط کنونی، جایگزینی برای واکسیناسیون به منظور مصونیت در برابر کرونا وجود ندارد.

نظرات بینندگان