arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۵۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۲ - ۰۶ تير ۱۴۰۰

بلینکن: توافق‌های عادی‌سازی نباید جایگزین پرداختن به مسائل اسرائیل-فلسطین شود

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در دیدار با «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم اسرائیل گفت که ایالات متحده از توافقنامه‌های عادی سازی روابط اسرائیل با برخی کشورهای عرب منطقه حمایت می‌کند. بلینکن با وجود این گفته این توافق‌های عادی‌سازی نمی‌توانند جایگزینی برای پرداختن به مسائل میان اسرائیل و فلسطین باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وزیر امور خارجه آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران در دیدار با همتای صهیونیست خود در شهر «رم» پایتخت ایتالیا گفت که کاخ سفید از عادی‌سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری انگلیسی «رویترز»، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در دیدار با «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم اسرائیل گفت که ایالات متحده از توافقنامه‌های عادی سازی روابط اسرائیل با برخی کشورهای عرب منطقه حمایت می‌کند.

بلینکن با وجود این گفته این توافق‌های عادی‌سازی نمی‌توانند جایگزینی برای پرداختن به مسائل میان اسرائیل و فلسطین باشند.

بلنیکن ابراز امیدواری کرده کشورهای بیشتری روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کنند. وزیر خارجه آمریکا پیشتر گفته بود که حین دیدار به لاپید در زمینه کمک‌رسانی به غزه نیز گفت‌وگو خواهد کرد.

وزیر امور خارجه جدید رژیم صهیونیستی نیز هنگام دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا گفت که تل‌آویو «ملاحظاتی جدی» درباره برجام دارد. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با وجود تأکید کرد آمریکا و اسرائیل نباید اختلافاتشان در این زمینه را به صورت علنی مطرح کنند.

لاپید در ابتدای دیدار با بلینکن گفت: «اسرائیل ملاحظاتی جدی درباره توافق هسته‌ای که در وین پی‌ریزی می‌شود دارد. ما معتقدیم روشی که باید برای رایزنی درباره این اختلافات در پیش گرفت، مطرح کردن آنها در گفت‌وگوهای مستقیم و حرفه‌ای و نه در کنفرانس‌های خبری است.»

نظرات بینندگان