arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۵۱۶۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۰۷ تير ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۷ تیر ۱۳۷۷

خاطرات آیت الله هاشمی: عصر و شب به مطالعه گزارش‌ها و تاريخ ايران گذشت. ترور يك خواننده از طايفه بربر در الجزاير، باعث تحريك بربرها شده‌كه يك‌چهارم مردم الجزايرند و شعار تبعيض و مظلوميت و عرب‌نبودن مى‌دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

ساعت نُه صبح، با اتومبيل به سوى رامسر حركت‌كرديم. عفت و اشرف، [خواهر همسرم] هم بودند. تونل كندوان به خاطر تعمير بسته بود. از جاده كوهستانى بالاى تونل رفتيم؛ خيلى باصفا و سرسبز است و سرچشمه بخشى از آب رودخانه‌ كرج. از مرزن‌آباد به طرف كلاردشت رفتيم و از راه جنگلى عباس‌آباد عبوركرديم. بخشى از راه آسفالت شده است؛ با كمك‌هاى خارج از برنامه من ساخته شده و گويا اخيراً كمكى نمى‌كنند.

ساعت دو بعد از ظهر به اقامتگاه رامسر رسيديم. هوا ابرى است و دريا طوفانى و آب دريا هم نسبت به سال قبل، كمى عقب‌نشينى‌كرده. آخر شب، فاطى و ياسر و اعضاى خانواده‌هايشان هم رسيدند. دير حركت كرده بودند؛ كمى نگران بوديم.

عصر و شب به مطالعه گزارش‌ها و تاريخ ايران گذشت. ترور يك خواننده از طايفه بربر در الجزاير، باعث تحريك بربرها شده‌كه يك‌چهارم مردم الجزايرند و شعار تبعيض و مظلوميت و عرب‌نبودن مى‌دهند.

غروب، يك‌دفعه صداى انبوه جيرجيرك‌ها از درخت‌هاى محل اقامت، فضا را پُركرد و هر چه گشتيم، حتي يكى از آنها را نيافتيم؛ تا حدى كه بعضى از همراهان مدعى شدند، خود درخت‌ها صدا درمى‌آورند! شدت صدا به حدى است كه وزوزى كه اخيراً در گوشم ايجاد شده، فراموش شد.

زلزله جيهان و آدانا در تركيه كه منجر به مرگ بيش از صد نفر و جراحت بيش از هزار نفر شده با 3/6 ريشتر، جزو گزارش‌هاى قابل توجه است.

 

نظرات بینندگان