arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۵۱۹۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۷ - ۰۸ تير ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / تحلیل رهبری از آرای باطله و میزان مشارکت / پاک شدن اطلاعات دوربین‌های آژانس؟ فعلا نه / بهروز وثوقی در راه بازگشت به ایران؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ماند
شهاب الدین عزیزی خادم، رییس فدراسیون فوتبال ایران از توافق مشترک با دارگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای ادامه همکاری و حضور قدرتمند در ادامه راه خبر داد.

زمان واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال
رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به محض اینکه اولین محموله واکسن کرونا اول هفته آینده به دست ما رسید، واکسیناسیون افراد ۶۵ سال به بالا را شروع می‌کنیم.

تحلیف رئیسی‌، ۱۴ مرداد
عضو هئیت رئیسه مجلس گفت: مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب روز (پنجشنبه ۱۴ مردادماه) با حضور مقامات خارجی و داخلی در محل مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

پاک شدن اطلاعات دوربین‌های آژانس؟ فعلا نه
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: موضوع توافق فنی با آژانس و ادامه و عدم ادامه آن موضوع بحثی است که همچنان تصمیم جدیدی اتخاذ نشده است چه درباره ادامه یا عدم ادامه آن و همچنین درباره پاک شدن اطلاعات تصمیمی اتخاذ نشده است.

آخرین آمار کرونا در ایران
وزارت بهداشت روز ۷ تیر ۱۴۰۰ اعلام کرد: با فوت ۱۴۰ تَن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان این بیماری در ایران به ۸۳ هزار و ۹۸۵ نفر رسید.

تحلیل رهبری از آرای باطله و میزان مشارکت
رهبر معظم انقلاب گفتند: بعضی‌ها روی آراء باطله تکیه می‌کنند؛ آراء باطله دلیل جدایی آن افراد از نظام است؟ ابداً، ابداً؛ عکس قضیه است. بعضی‌ها روی این چیز‌های بی‌خودی همین‌طور تحلیل‌های غلط می‌کنند. ایشان همچنین با بیان اینکه  امیدشان این بود که مشارکت مردم مثلاً ۲۰ یا ۲۵ درصد باشد گفتند: نامه می‌نویسند و در فضای مجازی حرف می‌زنند که عظمت این انتخابات را انکار کنند، اما فایده‌ای ندارد. آیت الله خامنه ای افزودند: کارشناس‌ها می‌گویند لااقل ده درصد از عدم شرکت‌ها مربوط به کروناست. رهبر معظم انقلاب همچنین درباره تصمیمات شورای نگهبان گفتند: ممکن است با بعضی نظرات شورای نگهبان مثلاً با یک مورد، دو مورد یا کمتر یا بیشترش موافق هم نباشم، اما طبق قانون و وظیفه عمل کردند .

با احیای برجام، ذخایر ارزی ایران دو برابر خواهد شد
موسسه بین‌المللی مالی مستقر در پاریس در گزارشی اعلام کرد با احیای برجام و رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ذخایر ارزی کشور تا سال ۲۰۲۳ دو برابر خواهد شد و اقتصاد ایران نیز شاهد رشد متوسط خواهد بود.

بهروز وثوقی در راه بازگشت به ایران؟
رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور گفت: «با هماهنگی‌های انجام شده با مسئولان کشور همه هنرمندان، خوانندگان و ورزشکاران خارج از کشور از جمله بهروز وثوقی برای آمدن و ماندن در ایران هیچ مانعی ندارند و بستر بازگشت آنها مهیا شده است.»

نظرات بینندگان