arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۵ - ۰۸ تير ۱۴۰۰

طالبان: کابل با درز اطلاعات در مذاکرات کارشکنی می‌کند

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان مدعی شد که هیئت مذاکره‌کننده افغانستان با درز اطلاعات مربوط به مذاکرات در روند صلح کارشکنی می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اظهارداشت که باوجود چند دیدار بین گروه‌های تماس پس از عید فطر، دولت افغانستان علاقه‌ای برای مذاکرات صلح ندارد.

وی با متهم کردن دولت افغانستان به درز مسائل مطرح شده در مذاکرات دو طرف به رسانه‌ها و شماری از کشورها، افزود که این کار سبب شده تا نشان دهند تیم مذاکره طالبان علاقه‌ای به گفت‌وگو ندارد و این کارشکنی در روند صلح است.

نعیم به «پژواک» گفت که طالبان روند صلح را یک «مسئولیت» می‌داند اما دولت افغانستان از آن به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده می‌کند و هر از گاهی در تضاد با روند صلح «تبلیغات کاذب زهرآگین» منتشر می‌کند.

«محمد عبدالرحمان آل ثانی» وزیر خارجه قطر هفته گذشته نیز با انتشار بیانیه‌ای اظهار داشت که هنوز هیچ پیشرفت ملموسی در روند مذاکرات بین دولت افغانستان و طالبان در دوحه حاصل نشده است.

وی گفته بود که اعلام خروج نظامیان آمریکایی و دیگر نظامیان خارجی از افغانستان محدودیت زمانی برای مذاکرات را افزایش داده است.

مذاکرات بین‌الافغانی در قطر شهریور ماه سال 1399 آغاز شد اما مذاکرات تاکنون نتیجه قابل توجهی نداشته است و دیدارهای دو طرف نیز از چند ماه پیش عملاً متوقف شده بود.

نظرات بینندگان