arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۹ تير ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / احتمال ادامه مذاکرات وین در دولت رئیسی / پیعام لاریجانی به شورای نگهبان / بررسی طرح محدودیت فضای مجازی بعد از استقرار دولت رئیسی؟ / ۷.۳ درصد جمعیت تهران واکسینه شدند / توزیع ماهانه ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا از شهریور / قیمت ۲۰۰ هزارتومانی واکسن ایرانی تایید شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

توزیع ماهانه ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا از شهریور
رئیسی معاون بهداشتی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از شهریور ماه سال ۱۴۰۰ هر ماه حداقل ۱۰ میلیون دوز انواع واکسن کرونا ، در اختیار استان ها قرار می گیرد که این امر بسیار مهم است.

قیمت ۲۰۰ هزارتومانی واکسن ایرانی تایید شد
جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره قیمت واکسن گفت: هنوز قیمت مصوب نهایی نشده اما بر اساس برآوردهای اولیه قیمت واکسن کووبرکت ۲۰۰ هزارتومان برآورد شده است. و در مقایسه با قیمت این واکسن تست پی سی آر قیمتی فراتر دارد. این عدد بر اساس آیین نامه‌های موجود، قیمت تمام شده و حاشیه سود منطقی و نگاهی به حداقل نرخ واکسن‌های با تکنولوژی مشابه در دنیا برآورد خواهد شد.

۷.۳ درصد جمعیت تهران واکسینه شدند
استاندار تهران با بیان اینکه ۷.۳ دهم درصد از جمعیت استان تهران واکسن کرونا را دریافت کرده اند، گفت: برخی از افراد بالای ۷۰ سال تاکنون برای تزریق دور اول واکسن کرونا به مراکز مراجعه نکرده اند. انوشیروان محسنی بندپی افزود: تاکنون یک میلیون و ۶۲ دوز واکسن کرونا در استان تهران تزریق شده است.

بررسی طرح محدودیت فضای مجازی بعد از استقرار دولت رئیسی؟
سخنگوی دولت درباره مباحث مرتبط با طرح هایی که به دنبال ایجاد محدودیت در فضای اینترنت است گفت: طبق اخبار غیررسمی گفته می شود که این طرح از دستور کار مجلس خارج شده است اما به هر حال حکمرانی سایبری مساله مهم و موضوع روز بسیاری از کشورهای جهان است. علی ربیعی افزود: لذا با توجه به تاثیر این تصمیمات و از آنجا که رییس جمهور منتخب در این خصوص دیدگاههایی دارند و در ایام انتخاباتی مطرح کرده اند پیشنهاد می شود این طرح پس از استقرار دولت جدید و با هماهنگی با دولت جدید بررسی و تصویب شود.

پیعام لاریجانی به شورای نگهبان
بهروز نعمتی گفت: بیانات مقام معظم رهبری کاملا روشن است. گفتند ظلم شده و بروید جبران کنید ولی جبران نکردند. امروز آقای لاریجانی مدعی است و می گوید از طرف من، مشکلم را به مردم اعلام کنید. می گویند من راضی هستم اگر مشکلی دارم که باعث آبروریزی من می شود شما این کار را انجام بدهید من راضی هستم.

احتمال ادامه مذاکرات وین در دولت رئیسی
سخنگوی دولت گفت: دولت خود را متعهد می‌داند صرفنظر از حاشیه‌ها به مذاکرات ادامه دهد اما عجله‌ای هم نداریم که در زمان باقیمانده از تصدی دولت، برای به نتیجه رسیدن مذاکرات، از حقوق خود صرف نظر کنیم و اگر نظرات ما تأمین نشود، ادامه مذاکرات به دولت آینده موکول خواهد شد.

آخرین آمار کرونا در ایران
به گفته وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت منتهی به نیمروز ۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۴۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۸۴ هزار و ۱۲۷ نفر رسید.

نظرات بینندگان