arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۵۴۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

مقصر اصلی در فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری روسی کیست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کمیته تحقیقات روسیه جستجو برای یافتن دلایل سقوط هواپیمای سوپر جت 100 در اندونزی را آغاز کرد. علاوه بر این، تحقیقات بین المللی نیز برای کشف دلایل حادثه انجام خواهد گرفت. کارشناسان اتفاق نظر دارند که دو عامل در وقوع حادثه هواپیمایی قابل بررسی می باشد، یکی از این عوامل تغییر ناگهانی شرایط جوی و دیگری اشتباه گروه پرواز است.

به گزاری انتخاب به نقل از صدای روسیه، هواپیمای سوخوی سوپر جت 100، روزنهم ماه مه از صفحه رادار گم می شود. و لاشه آن  را امروز صبح پیدا می کنند. به گفته رئیس سازمان امدادگری اندونزی، این هواپیما با حدود ۴۷ سرنشین در منطقه کوهستانی در حوالی جاکارتا سقوط کرده و تمامی سرنشینان آن کشته شده‌اند. این هواپیما قرار بوده در یک تور نمایشی به شش کشور آسیایی پرواز کند. هواپیمای مذکور در سال 2009 تولید شده و تا کنون نزدیک به 500 پرواز به مدت 800 ساعت انجام داده است. اما در پرواز آخر که به سانحه هوایی خاتمه پیدا کرد، نمایندگان شرکت اندونزی و خریداران احتمالی این هواپیما حضور داشتند. در چنین شرایطی معمولا باید کمترین مشکلات در هواپیما مشاهده شود. در هنگام ساخت این هواپیما، از تکنولوژی هواپیماهای مخصوص مسیرهای طولانی استفاده شده است. آلگ پانتلیف سردبیر پورتال خبری «آویاپورت. رو» در این خصوص می گوید:«استفاده از این تکنولوژی سبب شده بود که فضای داخل هواپیما برای مسافران کاملا راحت باشد و از طرف دیگر، خدمات فنی این هواپیما به صورتی است که وقفه کمتری بین پرواز ها برای رفع مسایل فنی ایجاد می شود. به عبارتی نوآوری های موجود در این هواپیما باید بتواند بر رقبای خارجی خود برتری داشته باشد. در سیستم هدایت هواپیما نیز نوآوری هایی صورت گرفته است که امکان خطای خلبان را به حداقل می رساند و هواپیما در امنیت کامل پرواز می کند».

با این اوصاف در حادثه سقوط هواپیما، طرف اندونزی مقصر خواهد بود. ماگومد تالبویف خلبان روس در این خصوص می گوید:«دلیل سقوط فقط می تواند شرایط نامساعد جوی باشد. ما در آن منطقه پرواز کرده ایم و می دانیم که شرایط نامساعدی دارد. در حوالی اقیانوس هند و آرام، شرایط آب و هوایی به شدت تغییر می کند و علاوه بر این، چند کوه آتشفشان هم در این منطقه وجود دارد. پرواز در این محدوده دشوار است. پرواز باید به شکلی هماهنگ شود که هواپیما به هوای مه آلود برخورد نکند و خلبانان ببنند که در مقابلشان کوه قرار دارد. »

امروز در محل حادثه امداگران مشغول به کار هستند. این امداگران بعید می دانند که مسافری در این میان جان سالم به در برده باشد. معمای تعداد دقیق مسافران در پرواز آخر هواپیمای سوخوی سوپر جت 100همچنان ادامه دارد. تعداد مسافران بین 40 تا 55 نفر اعلام شده است. در این هواپیما هشت شهروند روس حضور داشتند که گروه پرواز و نمایندگان شرکت سوخی بودند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
0
4
آنها بی تجربه هستند.
اگر اجازه دهند کارشناسان ما روی پروژه کار کنند متخصصین ما خواهند توانست که ثابت کنند که به هرحال تقصیر خلبان مرحوم است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
0
1
هواپیماهای روس رابایستی به تکنولوژی جدید و پیشرفته سقوط سنج مجهز نومایند تا تعداد دفعات سقوط را بدون خطا مشخص نماید.در مورد این هواپیما توضیح دهید چگونه خود را از روسیه به جاکارتا رسانده؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
0
0
البته با توجه به کارآیی بالای این هواپیما و کلاً پیشرفت روسها در زمینه ساخت هواپیماهای مسافری,خیلی بعید هم بنظر نمیاد که خرابکاری از طرف رقبا در کار باشه.صنعت ساخت وتولید هواپیما,یک صنعت پر سود و میشه گفت استراتژیکه.در ضمن جالبه که بدونید یکی از خبرگزاری های خودمون در سایتش نوشته بود که" این هواپیما در حال پرواز آزمایشی بوده" ولی خوب در پرواز آزمایشی معمولاً فقط خلبانان آزمایشگر و نهایتاً تیم سازنده سوار بر هواپیما میشن.
نظرات بینندگان