arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۱ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

رئیس دیوان عدالت اداری: شکایت نمایندگان از انتصاب مرتضوی در اولویت رسیدگی است/ صدور حکم قبل از مجلس نهم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه پرونده شکایت نمایندگان مجلس درباره انتصاب مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی در اولویت قرار دارد گفت: تلاش می‌کنیم قبل از آغاز به کار مجلس نهم، درباره این پرونده تصمیم‌گیری کنیم.

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس درباره پرونده شکایت تعدادی از نمایندگان استیضاح‌کنندگان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابت انتصاب غیرقانونی سعید مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: این پرونده در مرحله بررسی است و قاعدتاً مدتی زمان خواهد برد تا رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه این پرونده مستلزم طرح و رسیدگی در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری است گفت: البته ما این پرونده را در اولویت‌ رسیدگی‌ها قرار داده‌ایم.

رئیس دیوان عدالت اداری در پاسخ به این پرسش که آیا رسیدگی به این پرونده، تا پایان مدت مجلس هشتم نهایی می‌شود یا خیر خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم تا قبل از پایان مدت فعالیت مجلس هشتم درباره این پرونده تصمیم‌گیری کنیم.

جمعی از استیضاح کنندگان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای خطاب به مردم ایران اعلام کردند با توجه به پیگیری حکم غیر قانونی مرتضوی در دیوان عدالت اداری منتظر رسیدگی قضایی به این حکم خواهند بود و در صورت به سرانجام نرسیدن این پرونده استیضاح را در مجلس نهم به جریان خواهند انداخت.

با وجود اینکه مطرح شده بود، سعید مرتضوی در گفت‌وگو با نمایندگان مجلسه اعلام کرده هیچ تمایلی برای تصدی این پست نداشته و قطعاً استعفا خواهد کرد، همین موضوع باعث منتفی شدن استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد ولی به محض منتفی شدن استیضاح، موضوع استعفای مرتضوی هم به طور کامل منتفی شد تا جایی که در روزهای گذشته صحبت‌هایی مبنی بر اینکه مرتضوی با قدرت در سازمان تأمین اجتماعی حضور دارد و حتی برای برخی معاونان خود حکم صادر کرده، مطرح شد.

همچنین برخی منابع با توجه به قطعی شدن حضور مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی، از حضور استاندار همدان در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داده‌اند.

به گزارش فارس،‌ متن اطلاعیه برخی نمایندگان استیضاح کننده عبدالرضا شیخ الاسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این شرح است:

ملت بزرگ ایران ، کارگران شریف؛

درباره استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به علت صدور حکم سعید مرتضوی به مدیر عاملی صندوق تامین اجتماعی صورت گرفته بود به اطلاع می رسانیم که چون دیوان عدالت اداری در حال رسیدگی به شکایت نمایندگان در همین زمینه است و امید زیادی به لغو این حکم غیر قانونی توسط آن نهاد حقوقی وجود دارد و نیز چون اکثریت امضاکنندگان استیضاح به لطف خدا و به رای مردم در مجلس نهم خدمتگزار مردم شریف ایران و کارگران شریف خواهند بود در صورت لزوم استیضاح در مجلس بعدی قابل پیگیری خواهد بود.

والسلام

احمد توکلی، علی مطهری، محمد دهقان، الیاس نادران، مسعود پزشکیان، حسین نجابت.
نظرات بینندگان