arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۶۰۰۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۳ - ۱۳ تير ۱۴۰۰

واکسیناسیون کرونا در دانشگاه علوم پزشکی سمنان از ۴۴ هزار نفر فراتررفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ۳۱ هزار و ۵۰۱ نفر در نوبت اول و ۱۳ هزار و ۱۲۸ نفر نیز در نوبت دوم در شهرستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه واکسن کرونا دریافت کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ۳۱ هزار و ۵۰۱ نفر در نوبت اول و ۱۳ هزار و ۱۲۸ نفر نیز در نوبت دوم در شهرستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه واکسن کرونا دریافت کردند.

نوید دانایی  ابراز داشت: گروه سنی ۶۵ تا ۷۰ سال به زودی جهت تزریق واکسن فراخوانده می‌شوند.

وی افزود: اکنون موردی از نوع دلتای کرونا در شهرهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان شناسایی یا مشاهده نشده است اما این به معنای نبودِ نوع دلتای ویروس کرونا در استان سمنان نیست و به این معناست که هنوز شناسایی نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: استان‌های اطراف سمنان مانند تهران، مازندران، و اصفهان درگیر سویه جدید ویروس کرونا هستند؛ از این رو می‌توان گفت استان سمنان نیز در آستانه موج پنجم و آلودگی به کرونا از نوع دلتا است.

دانایی بیان کرد: استفاده از ماسک توسط مردم در معابر و اماکن عمومی که در شروع پیک چهارم به حدود ۹۵ درصد رسیده بود، به دلیل عادی‌انگاری و شاید خسته شدن مردم، کاهش یافته و در حال حاضر به حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: بررسی مشخصات بیماران، نسبت های فامیلی و نحوه ابتلا نشان می دهد که مردم استان سمنان تا حدودی نسبت به پرهیز از دورهمی های فامیلی بی توجه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: حضور در تجمعات، آیین‌های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی و چه تجمعات در مراکز خدماتی مانند فروشگاه ها، دفاتر پیشخوان، مراکز خرید یا تفریحی از دیگر مسایلی در استان است که مردم باید از آن پرهیز کنند، اگرچه نسبت به برخی استان ها شرایط بهتری داریم.

 از دوازدهم الی سیزدهم تیر، ۱۲ مبتلای جدید به کووید۱۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، در شهرستان تابعه و در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ۶ هزار و ۷۳۸ نفر رسید و ۲۱ هزار و ۸۴۹ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

همچنین کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به پنج هزار و ۸۵۲ نفر رسید.

 ایرنا

نظرات بینندگان