arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

تنور رقابت انتخابات رياست جمهوري مصر داغ است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگزاری « ریا نووستی » روسیه روز شنبه اعلام کرد مناظره انتخاباتی عمرو موسی و عبدالمنعم ابوالفتوح حقیقت تغییر در مصر و داغ بودن تنور رقابت انتخابات را تائید کرد.

به گزارش انتخاب، این خبرگزاری به تحلیل مناظره تلویزیونی عمرو موسی وزیر امور خارجه اسبق مصر و عبدالمنعم ابوالفتوح رهبر سابق گروه اخوان المسلمین مصر پرداخت و اعلام کرد این مناظره که صحنه مقابله آشکار و انتقاد شدید دو طرف از یکدیگر بود حقیقت تغییر در مصر و داغ بودن تنور رقابت انتخابات بین نامزدهای نخستین انتخابات ریاست جمهوری این کشور بعد از سقوط رژیم حسنی مبارک را نشان می دهد.
این خبرگزاری افزود مردم مصر این مناظره تلویزیونی را که در نوع خود بی سابقه و در تاریخ معاصر این کشور جدید بود به شور و حرارت پیگیری کردند مناظره ای که می توان گفت در طرف در آن پیشینه سیاسی یکدیگر را به شدت مورد انتقاد قرار دادند.
به نوشته این خبرگزاری ، عمرو موسی و ابوالفتوح در این مناظره تلویزیونی برای جلب آرای مردم به خصوص کسانی که هنوز به طور قطع نامزد مد نظر خود را تعیین نکرده اند تلاش زیادی کردند.
خبرگزاری نووستی افزود واکنش شهروندان مصر به این مناظره داغ انتخاباتی متفاوت بود برخی از مردم عمرو موسی را به عنوان یک سیاستمدار زیرک و باتجربه و پیشینه روشن می دانند حال آن که چندین سال فعالیت وی به عنوان وزیر امور خارجه رژیم سابق مصر در مسیر انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور مانع تراشی کند. از سوی دیگر برخی از مردم بر این باورند که ابوافتوح توانسته است نظر مساعد و موافق بسیاری از جریانات و احزاب سیاسی فعال در مصر را جلب کند ولی پیشینه وی به عنوان یکی از رهبران بلندپایه گروه اخوان المسلمین و مبنای عقیدتی وی که در این گروه پایه گذاری شده است و خروج ناگهانی وی از این گروه پرسش ها و تردیدهایی را مطرح کرده است.
نظرات بینندگان