arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

معاون ستاد کل نيروهاي مسلح: هیچ تهدیدی برای کشورهای همسایه نیستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تنگه هرمز شاهراه حیاتی برای تأمین انرژی مورد نیاز دنیاست و تأمین امنیت آن نیز جزو اولویت های اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.
به گزارش انتخاب، امیر سرتیپ مصطفی سلامی در آغاز دهمین اجلاس کمیته مشترک نظامی ایران و عمان افزود: تلاش ما همواره این بوده که امنیت خلیج فارس حفظ شود، پایدار بماند و ما همه توانایی کشور را برای این امر به کار خواهیم گرفت.
وی اضافه کرد: معتقدیم امنیت منطقه تنها توسط کشورهای منطقه تأمین می شود و حضور قدرت های استعماری نه تنها به صلح و آرامش کمکی نمی کند بلکه مخل آن خواهد بود.
سرتیپ سلامی گفت: سیاست های جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل توسعه برابری و رعایت حقوق متقابل در مناسبات بین الملل، تحکیم و گسترش روابط دوستانه با همه کشورها و ایجاد وحدت و همدلی میان مذاهب مختلف بنا شده است و جمهوری اسلامی ایران با کشورهای صلح دوست و پایبند به روابط و مناسبات عادلانه دارای روابط محکم است و صلح و دوستی با همسایگان و دیگر کشورها سرلوحه سیاست خارجی و جزو لاینفک راهبرد نظامی جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: توسعه مناسبات با همسایگان به ویژه دوستانمان از جمله کشور برادر و دوست عمان در خلیج فارس، سرلوحه برنامه های دولت جمهوری اسلامی ایران است و امیدوارم این تعاملات به کل منطقه خلیج فارس تسری پیدا کند.
معاون ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ تهدیدی برای کشورهای همسایه نیست اما در مقابل تهدید با اقتدار می ایستد.
سرتیپ سلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و عمان دارای علایق، نگرانی ها و دیدگاه های مشترک در موضوعات جهانی و برخورداری از حسن همجواری هستند، گفت : همکاری های نظامی و غیرنظامی بر یکدیگر تأثیر مطلوب دارد و نقطه عطف این همکاری ها موجب خنثی شدن توطئه های دشمنان در ایجاد اختلاف میان مسلمانان شیعه و سنی می شود.
وی با اشاره به اینکه نگرانی ها و نگاه کلان ایران و عمان به مسائل منطقه به هم نزدیک است اضافه کرد: بر اساس این درک مشترک، جمهوری اسلامی ایران مایل به افزایش رایزنی ها میان دو کشور و استفاده از همیاری عمان در برقراری ثبات و استمرار در منطقه است.
سرتیپ سلامی سیاست ایران و اسلام هراسی را دستاورد جنگ روانی دشمنان و فرآیندی برای بسترسازی زمینه پذیرش آنها نزد ملت ها و همچنین زمینه فروش نامحدود تسلیحات به کشورهای منطقه دانست و دستاویز قرار دادن تهدیدات غیرواقعی موشکی کشورهایی مانند ایران را دروغی برای توجیه حضور غیرقانونی دشمنان در منطقه اعلام کرد.
وی همچنین گفت: روابط میان دو کشور ایران و عمان در سایه پیوندها و مشترکات دینی، تاریخی، فرهنگی، همجواری و اراده سیاسی رهبران دو کشور در همه سطوح از استحکام خوبی برخوردار و الگوی مناسبی برای توسعه روابط با دیگر کشورهاست.
سرتیپ سلامی با بیان اینکه کمیته های متعدد همکاری های ایران و عمان به طور منظم در حال برگزاری است آن را گویای عزم جدی دو کشور برای ارتقای همکاری های دو جانبه و نتایج آن را به نفع دو ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان توصیف کرد.
دهمین اجلاس کمیته مشترک نظامی ایران و عمان در مرکز صادرات وزارت دفاع ادامه دارد.
نظرات بینندگان