arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۸۸۴۸
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۷ - ۲۹ تير ۱۴۰۰

شهروندان اصفهانی از سفرهای غیرضروری بپرهیزند

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان از مردم این استان خواست تا با توجه به شیوع موج پنجم کرونا از تردد غیرضروری در مسیرهای شهری و بُرون شهری خودداری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان از مردم این استان خواست تا با توجه به شیوع موج پنجم کرونا از تردد غیرضروری در مسیرهای شهری و بُرون شهری خودداری کنند.

محمدعلی صلواتی  با بیان اینکه در حال حاضر محورهای مواصلاتی سراسر استان باز و تردد در آنها به روال عادی در جریان است، افزود: روز گذشته ۷۷ هزار و ۹۶۰ دستگاه وسیله نقلیه به استان وارد و ۷۷ هزار و ۹۰۴ دستگاه از جاده‌های استان خارج شدند.

وی با بیان اینکه حجم تردد خودروها در محورها و راه‌های استان در روز دوشنبه بیست و هشتم تیر نسبت به پنجشنبه هفته گذشته افزایش یافت، خاطرنشان کرد: تعداد خودروهای ورودی و خروجی به استان در این مدت نسبت به هفته قبل از آن به ترتیب ۱۶ و ۱۲ درصد افزایش یافته ‌است.

به گفته وی، بررسی اطلاعات سامانه‌های "پلاک‌خوان" مرکز مدیریت راه‌ها نشان می‌دهد که بیشترین تغییرات تردد ورودی به استان مربوط به استان‌های تهران و فارس بوده و در مقابل تردد در محورهای خروجی متنهی به استان چهارمحال و بختیاری بیشترین تغییرات را داشته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان اضافه کرد: محورهای آزادراه اصفهان_ذوب‌آهن در مسیر رفت و برگشت، سه راهی مبارکه_اصفهان، زرین شهر_فولادشهر و بالعکس با بیشترین تردد در استان اصفهان به ثبت رسیده است.

وی از مردم خواست برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و شهروندانی که به هر دلیل قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان را دارند می‌توانند با تماس با تلفن ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

صلواتی خاطرنشان کرد: نیروهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در تمام بخش‌ها اعم از راهداری و حمل و نقل، هم اکنون در حالت آماده‌باش کامل هستند.

۹ ایستگاه‌ در اصفهان، محدودیت‌ تردد خودروها را کنترل می‌کنند

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان نیز از افزایش ایستگاه‌های ایست و بازرسی کنترل ورود و خروج خودروها در اصفهان به ۹ واحد با توجه به قرار گرفتن برخی از نقاط این استان در وضعیت قرمز کرونایی(بسیار پُرخطر) خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا مبنی بر قرارگرفتن اصفهان و برخی از شهرهای استان در وضعیت قرمز و همچنین افزایش شمار استان‌های پُرخطر، تعداد این ایستگاه‌ها در استان به ۹ واحد رسید.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر این ایستگاه‌ها در ایست و بازرسی‌ها و پلیس‌راه‌های اصفهان – شیراز، شهرکرد، کاشان، سمیرم، شهرضا، نایین، دامنه، سمیرم و شاهین شهر فعال است.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی اصفهان افزود: علاوه بر استقرار نیروهای پلیس راه در این ایستگاه‌ها و فعال بودن دوربین‌های ثبت تخلف، در طول مسیرها نیز گشت‌های سیار به کنترل پلاک خودروها می‌پردازند.

وی یادآور شد: رصد دوربین‌های ثبت تخلف در مبادی ورودی و خروجی اصفهان در روز جاری نشان داد که همکاری شهروندان در کاهش مسافرت‌ها بهتر از قبل شده و در بیشتر مسیرهای استان ترددها کاهش یافته است.

سرهنگ زارع تاکید کرد: بنابر اصل مُصوب شرایط کرونایی، ورود و خروج از شهرهای دارای وضعیت قرمز (بسیار پُرخطر) و نارنجی(پُرخطر) ممنوع است و تنها در صورت ارائه مجوز، امکان تردد به این شهرها وجود دارد.

به گفته وی، خودروهای دارای پلاک غیربومی در ورود به شهرهای قرمز و نارنجی در صورت نداشتن مجوز و بی‌توجهی به تذکر برگشت به مبدا، از سوی پلیس، مورد اعمال قانون قرار می‌گیرند.

وی مبلغ جریمه ورود و خروج در شهرهای با وضعیت نارنجی را ۵۰۰ هزار تومان و در شهرهای قرمز را یک میلیون تومان عنوان کرد و گفت: بر این اساس از شهروندان درخواست می‌شود که با درک کامل شرایط کرونایی تا بهبود اوضاع از سفر کردن پرهیز کنند.

 سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا نیز بتازگی اعلام کرد: محدودیت‌های پنجگانه با عنوان "طرح جامع هوشمند در سطح استان" با قرارگرفتن اصفهان و برخی از شهرهای استان در وضعیت قرمز و بسیار پُرخطر همه‌گیری بیماری کووید -۱۹، از ۱۷ تیر به مدت ۲ هفته، بصورت ویژه اعمال می‌شود.

حجت‌الله غلامی افزود: بر این اساس امکان ورود خودروهای دارای پلاک‌های غیربومی به اصفهان و دیگر شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی وجود ندارد و خودروهای دارای پلاک بومی این شهرها هم اجازه خروج ندارند.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز بعنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.

ویروس کرونا از اسفند سال ۹۸ در کشور شیوع پیدا کرد و تاکنون سه میلیون و ۵۷۶ هزار و ۱۴۸ نفر بطور قطعی به آن مبتلا شده‌اند و شمار جان‌باختگان به ۸۷ هزار و ۶۲۴ نفر رسیده است.

 ایرنا

نظرات بینندگان