arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۸۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

خاله شادونه از اجراي برنامه انصراف داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روز پنج‌شنبه 21 ارديبهشت، ساعت 6 بعدازظهر سالن شهداي خرم‌دره زنجان شاهد يك واقعه ناگوار بود. هزاران كودك در برنامه‌اي حضور يافته بودند كه اجراي آن را مليكا زارعي يا همان خاله شادونه برعهده داشت. برنامه «شادونه در سرزمين دونه‌ها» يكي از محبوب‌ترين برنامه‌هاي گروه كودك و نوجوان تلويزيون است و خاله شادونه به دليل اجراي راحت و دوست‌داشتني‌اش مجري محبوب بسياري از كودكان است.

چند سالي است كه رسم شده براي مراسم مختلف مجريان محبوب تلويزيون مثل عمو پورنگ يا فيتيله‌اي‌ها و... را به سالن‌هاي مختلف دعوت مي‌كنند تا استقبال مردم از اين جشن‌ها بيشتر شود. در اين برنامه بخصوص گويا تعداد 1000 بليت بيشتر از ظرفيت سالن فروخته شده. بنا به گفته‌های نوری‌پور فرماندار شهرستان خرم‌دره، مسئولان برگزاری «برنامه خاله شادونه» هیچ‌گونه هماهنگی برای اجراي اين برنامه با فرمانداری خرم‌دره نکرده بودند. همچنین بنا به اعلام رئیس بیمارستان بوعلی سینای خرم‌دره، به دلیل عدم هماهنگی مسئولان برگزاری برنامه با نیروهای امدادی و اورژانس، این نیروها در محل مستقر نبودند. همه اين‌ها دست به دست هم داد تا شاهد فوت 3 كودك و مصدوم شدن 7 نفر ديگر زير دست‌وپا و ازدحام جمعيت باشيم.

برخي گمان مي‌كردند كه شايد اين حادثه باعث شود تا مدتي برنامه خاله شادونه از تلويزيون پخش نشود اما علي زارعان، مدير گروه كودك و خردسال شبكه دو ابراز داشت كه برنامه «شادونه در سرزمين دونه‌ها» با اجراي مليكا زارعي همچنان در كنداكتور شبكه دو قرار دارد و ادامه پخش اين برنامه بستگي به وضعيت روحي خانم زارعي دارد. افراد ديگري هم در رابطه با اين واقعه تلخ و از دست رفتن چند كودك به دليل بي‌برنامگي اظهارنظر كردند.

 مسلم آقاجان‌زاده، تهيه‌كننده برنامه «عموپورنگ» با ابراز تاسف از حادثه‌ رخ داده در خرم‌دره گفت: «پيش از اينكه اين هنرمند مقصر باشد، مقصر اصلي وزارت ارشاد است؛ اين كه بر چه اساسي چنين مجوزي صادر شده تا منجر به اين اتفاق ناگوار شود.» محمد مسلمي، يكي از اعضاي گروه فيتيله‌اي‌ها نگاه ويژه‌تري به اين سانحه دلخراش داشت. وي گفت: «مي‌توان از زواياي مختلف به اين حادثه تلخ نگاه كرد كه از آن جمله مي‌شود به بحث فرهنگي اشاره كرد كه در بعضي شهرها آن قدر برنامه اجرا نمي‌شود كه وقتي يك هنرمند در آنجا حضور پيدا مي‌كند مردم بيشتر از ظرفيت سالن وارد آن مي‌شوند و يا اينكه تمهيدات امنيتي انديشيده نشده است.» خود مليكا زارعي، پيام تسليتي منتشر كرده كه در بخشي از آن آمده است: «من به دلیل عدم تخصص در امور مربوط به چگونگی برقراری نظم در ورود و خروج افراد از سالن‌های برگزاری نمایش و جشن، نمی‌دانم چرا و چگونه این اتفاق دردناک هنگام خروج از سالن شهدای خرم‌دره رخ داد، اما همواره با خود زمزمه می‌کنم‌ ای‌کاش آن هنگام من نیز در سالن حضورداشتم تا با فدا کردن جان خود مانع وقوع این حادثه دلخراش می‌شدم.»

زارعي به خانواده‌هاي نگار صالحی، بهاره شادمهر و مهدی مولایی تسليت گفته و در انتهاي نامه‌اش از برنامه «شادونه» كناره‌گيري و با بچه‌هاي همراه اين برنامه خداحافظي كرده است: «از کودکان و عزیزانم می‌خواهم تا بهبودی احوال روح و جانم اجازه دهند از همراهی با گروه برنامه‌سازم، معذور باشم.» احتمالا تا چند روز ديگر واقعه خرم‌دره به دست فراموشي سپرده مي‌شود اما كاش وزارت ارشاد پاسخگوي سانحه تلخي كه بي‌دليل جان چند كودك را گرفت، باشد. سانحه‌اي كه با دقت در صدور مجوز و ايمني ساختمان برگزاري مراسم مي‌شد كه اصلا اتفاق نيفتد.

هرمز سلامي
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
136
12
تقصیرملیکاجون نبوده امیدوارم زودتر حالشون خوب بشه الهی فداش بشم
نظرات بینندگان