arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۹ - ۳۰ تير ۱۴۰۰

شروع محدودیت‌های دولت فرانسه برای شهروندانی که واکسن کرونا نزده اند

همزمان با افزایش موج ابتلا به کرونا در فرانسه، دولت این کشور،   محدودیت‌هایی جدی را برای افرادی آغاز کرده است که واکسن کرونا تزریق نکرده اند. هدف از این محدودیت ها، کاهش نرخ سرایت ویروس و تشویق افراد به واکسیناسیون در نظر گرفته شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همزمان با افزایش موج ابتلا به کرونا در فرانسه، دولت این کشور،   محدودیت‌هایی جدی را برای افرادی آغاز کرده است که واکسن کرونا تزریق نکرده اند. هدف از این محدودیت ها، کاهش نرخ سرایت ویروس و تشویق افراد به واکسیناسیون در نظر گرفته شده است.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، تلاش دولت برای مقابله با موج چهارم کرونا، منجر به صدور مجوز‌های اجباری برای بازدیدکنندگان از اماکن فرهنگی، سینماها، موزه‌ها، مسابقات ورزشی و سایر اماکن پر جمعیت شده است.


بر اساس برنامه‌های جدید، اکنون افرادی که می‌خواهند از سینما‌ها، موزه‌ها و... بازدید کنند، باید اثبات کنند  واکسیناسیون کرونا را انجام داده اند، یا نتیجه تست کرونای منفی که اخیرا انجام شده را به همراه داشته باشند، بنابراین افرادی که واکسن نزده اند یا نتایج منفی تست کرونا را همراه نداشته باشند حق ورود به اماکن مذکور را نخواهند داشت.

  طرح صدور گواهی تزریق واکسن بخشی از اقدامات  جدیدی است که توسط رئیس جمهور فرانسه، امانوئل مکرون در ۱۲ جولای برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا اعلام شده است و تا این لحظه جزو  سخت‌ترین اقدامات ضد کرونا در اروپا است.

استراتژی جدید ضد کرونایی مکرون همچنین واکسیناسیون را از ۱۵ سپتامبر به بعد برای کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی اجباری می‌کند. با افزایش سریع نوع بسیار خطرناک ویروس کرونا موسوم به دلتا، که برای اولین بار در هند شناسایی شد، میزان ابتلا در اروپا و به طور خاص فرانسه در حال افزایش است. روز دوشنبه، مقامات فرانسه هشدار دادند که این شرایط به این معنی است که فرانسه رسما وارد موج چهارم کرونا شده است.


اما طرح دولت فرانسه مخالفانی نیز دارد، منتقدان می‌گویند که طرح مکرون آزادی انتخاب افرادی را که نمی‌خواهند علیه کرونا واکسینه شوند، نقض می‌کند، بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر روز شنبه در سراسر فرانسه در اعتراض به طرح اجباری واکسیناسیون تظاهرات و "دیکتاتوری" را محکوم کردند.

واکسن کرونا

علی رغم شدت اعتراضات، نظرسنجی Ipsos-Sopra Steria که روز جمعه منتشر شد نشان داد بیش از ۶۰ درصد مردم فرانسه با واکسیناسیون اجباری کارکنان بهداشت و همچنین الزام به دریافت مجوز‌های مختلف برای تردد در برخی از مکان‌های عمومی موافقت می‌کنند.

حدود ۵۶ درصد از جمعیت بزرگسال فرانسه تا روز شنبه یک دوز واکسن داشتند و ۴۵ درصد نیز کاملاً واکسینه شده بودند. دولت امیدوار است که واکسیناسیون گسترده بتواند اثر موج مداوم موارد ابتلا را که ممکن است فشار قابل توجهی بر بیمارستان‌ها وارد کند یا نیاز به قرنطینه جدید داشته باشد، کاهش دهد.


هفته گذشته مکرون در یک سخنرانی تلویزیونی از همه هموطنان خود خواست برای واکسیناسیون هر چه سریعتر و در جهت مبارزه با موج‌های جدید کرونا، واکسینه شوند. مکرون در سخنان خود در برابر برج ایفل گفت: "این کشور با از سرگیری مجدد شیوع در  همه مناطق خود روبرو است. ما باید به سمت واکسیناسیون همه فرانسوی‌ها برویم، این تنها راه برای رسیدن به سطح زندگی عادی است".

نظرات بینندگان