arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۱۸۰
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۲ - ۳۱ تير ۱۴۰۰

پیشگیری از ازدحام در اتوبوس و مترو با گوگل مپ

به روزرسانی جدید گوگل مپ به کاربران امکان می‌دهد، از حمل و نقل در شرایط پر ازدحام و شلوغ پرهیز کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به روزرسانی جدید گوگل مپ به کاربران امکان می‌دهد، از حمل و نقل در شرایط پر ازدحام و شلوغ پرهیز کنند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، در ماه ژوئن سال ۲۰۱۹، گوگل برآورد شلوغی حمل و نقل را در نقشه‌های خود ارائه داد که به شما امکان می‌دهد از ازدحام در اتوبوس‌ها، قطار‌ها یا مترو جلوگیری کنید.

این ویژگی در ابتدا در ۲۰۰ شهر در سراسر جهان در دسترس بود و اکنون، گوگل  آن را به بیش از ۱۰ هزار آژانس حمل و نقل در ۱۰۰ کشور جهان گسترش می‌دهد و به افراد بیشتری کمک می‌کند صندلی‌های خالی  را در سیستم حمل و نقل گسترده پیدا کنند یا اگر جمعیت بیش از حد باشد  از آن جلوگیری پرهیز کنند و منتظر قطار، یا اتوبوس دیگری باشند و فاصله اجتماعی را طی کرونا رعایت کنند که بسیار مهم است.


گوگل می‌گوید این پیش بینی‌ها با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و مشارکت کاربران گوگل مپ انجام شده  و  روند موقعیت مکانی آن از طریق داده‌های سابقه موقعیت مکانی انجام می‌شود که با استفاده از فناوری ناشناس ماندن در آن خصوصی می‌ماند.

اکنون می‌توانید از حمل و نقل گسترده و شلوغ با  گوگل مپ در  ۱۰۰ کشور جلوگیری کنید. این غول جستجوی اینترنت همچنین اعلام کرد که پیش بینی‌های شلوغی آنلاین را در نیویورک و سیدنی آزمایش می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که ببینید یک ماشین حمل و نقل عمومی تا چه حد شلوغ است. داده‌های این ویژگی توسط آژانس‌های حمل و نقل Long Island Rail Road و Transport برای نیو ساوت ولز ارائه شده است و این ویژگی به زودی در شهر‌های بیشتری پخش می‌شود.

گوگل مپ

همچنین اگر  موقعیت مکانی را روشن کنید،   می‌توانید به ویژگی‌های بیشتری دسترسی داشته باشید و  اطلاعاتی را درباره نحوه استفاده از وسایل حمل و نقل شهری و مسافت و زمان پیاده روی، دوچرخه سواری، رانندگی یا مواردی مشابه ارائه می‌دهد. همچنین به شما می‌گوید که چقدر وقت خود را در مکان‌های مختلف گذرانده اید.

اکنون می‌توانید با استفاده از گوگل مپ در ۱۰۰ کشور از حمل و نقل گسترده و پر ازدحام جلوگیری کنید. یک  برگه دیگر که برای کاربران اندروید در Maps Timeline آن‌ها فعال است و  Trips نام دارد که تمام مکان‌های گذشته را که بازدید کرده اید نشان می‌دهد.

گوگل اکنون به کاربران اجازه می‌دهد تا با جزئیات بیشتری درباره رستوران ها، قیمت غذا، در دسترس بودن غذا و تحویل گرفتن یا مواردی مشابه بدانند.

این ویژگی برای همه رستوران‌های ایالات متحده برای اندروید فعال است و در iOS نیز ارائه می‌شود. گوگل قول داده است که به زودی دسته‌ها و کشور‌های بیشتری را به این فهرست اضافه کند.

نظرات بینندگان