arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

موفقیتی دیگر توسط محققان ایرانی

دکتر محسن گواهیان در گفتگو با خبرنگار سرویس علم و دانش سایت خبری تیک Tik.ir افزود : مجله آی اس آی مقاله منتشر شده وی را جزء لیست پر خواننده ترین مقالات این نشریه اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دکتر محسن گواهیان در گفتگو با خبرنگار سرویس علم و دانش سایت خبری تیک Tik.ir  افزود : مجله آی اس آی مقاله منتشر شده وی را جزء لیست پر خواننده ترین مقالات این نشریه اعلام کرد.

این مقاله که با عنوان "Comparison of ohmic-assisted hydrodistillation with traditional hydrodistillation for the extraction of essential oils from Thymus vulgaris L.” که توسط دکتر محسن گواهیان، دکتر عسگر فرحناکی، دکتر کتایون جاویدنیا و دکتر مهسا مجذوبی (اعضای هیات علمی دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز) منتشر شده است، بیانگر دستاوردهای این گروه تحقیقاتی در رابطه با ارائه روشی نوین و خلاقانه (استفاده از حرارت دهی مقاومتی) جهت استخراج اسانس از گیاه آویشن می باشد.
این روش استخراج اولین بار در دنیا به عنوانی روشی اقتصادی و دوست دار محیط زیست و به عنوان جایگزینی برای روش های سنتی توسط این گروه تحقیقاتی مطرح شده است.
به گزارش تیک ، دکتر گواهیان بیان داشت: در این پژوهش که در بخش علوم و صنایع غذایی دانشگاه شیراز به انجام رسیده است، از قابلیت تکنولوژی حرارت دهی مقاومتی جهت استخراج اسانس از گیاه آویشن استفاده شد و نتایج حاصله با روش مرسوم اسانس گیری به روش تقطیر با آب مقایسه گردید. سرعت و کنتیک جداسازی اسانس، ترکیب شیمیایی و خصوصیات فیزیکی اسانس های حاصله و مکانیسم استخراج از جمله  پارامترهایی بررسی شده در این مطالعه می باشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
3
24
اگر علم در ثریا باشد مردانی از سرزمین پارس بدان دست خواهند یافت.
نظرات بینندگان