arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

قدرت نمايي مرد طلايي در 68 سالگي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ایران: باور مي کنيد 68 ساله باشد و هنوز هم در رشته سنگين مدال طلايي بگيرد.
     واقعاً اين شوک آور نيست!؟ درست که حالادر رده پيشکسوتان است اما در همين رده نيز جوانتر از وي خيلي ها هستند.
     وقتي وزنه ها را بلند مي کند آرامش خاص در چهره اش ديده مي شود به طوري که تصور مي کني وزنه ها سبک بوده اند و مانند آب خوردن هستند براي اين ورزشکار ، تاکيد مي کنيم 68 ساله که هنوز سرحال و قبراق است.
     جوان نيست اما در نگاهش اشتياق و شادابي جواني به چشم مي خورد. منتخب مسابقات پاورليفتينگ در سن 68 سالگي هنوز هم به افق هاي بلند مي انديشد. بنيادعلي حيدري از پيشکسوتان عرصه ورزش است که هنوز دست از تلاش در اين زمينه برنمي دارد و اگر حمايتي باشد مي تواند او را به خواسته هايش برساند.
    
    از تولد تا ورزش؟
    سال 1323 در خوزستان به دنيا آمدم. وقتي نوجوان بودم به ورزش علاقه مند شدم و ابتدا سراغ کشتي و بوکس رفتم و در هر دو رشته موفق بودم. تا سن 45 سالگي در کشتي و بوکس مدال هاي زيادي به دست آوردم تا اين که از سن 45 سالگي سراغ رشته پاورليفتينگ و پرورش اندام رفتم و نزديک به 20 مدال طلابه دست آوردم.
    
     در همان خوزستان زندگي مي کرديد؟
    سالهاست در اصفهان زندگي مي کنم.
    
    شغلتان چه بود؟
    بعد از ازدواج در سن 21 سالگي با تحصيلات دوم راهنمايي خبرنگار روزنامه اطلاعات شدم تا اين که در سال 1347 به دعوت شرکت ذوب آهن به همراه زن و دو بچه ام به اصفهان رفتم. در آن سال ها با وجود کار سنگين و مسئوليت هاي خانواده به کمک شرکت ذوب آهن موفق شدم ديپلم بگيرم.
    
     چند دختر و پسر داري؟
    سه فرزند پسر و سه دختر دارم که همگي در زمينه ورزش هاي پرورش اندام و پاورليفتينگ فعال هستند.
    
     از چه سني ورزشکار شديد؟
    از سن 20 سالگي به صورت حرفه اي به سمت پرورش اندام رفتم و آخرين بار در سن 68 سالگي با 65 کيلوگرم وزن مقام اول کشوري و مدال طلاي مسابقات پاورليفتينگ کشوري در اهواز و تهران را کسب کرده ام و از اين که تجربيات خود را در اختيار ديگران قرار مي دهم بسيار خوشحال هستم.
    
     روزانه چند ساعت تمرين مي کني؟
    روزانه حدود يک ساعت پياده روي مي کنم، يک ساعت را به استخر و شنا اختصاص داده ام و يک ساعت هم به تمرين بدنسازي و وزنه برداري مي پردازم و البته درکنار آن در باشگاه ذوب آهن و باشگاه هاي متعددي در سطح شهر مربيگري مي کنم.
    
     برنامه غذايي خاصي داريد؟
    سعي مي کنم روزانه از همه وعده هاي غذايي استفاده کنم و حدود30درصد پروتئين را با استفاده از گوشت سفيد و سفيده تخم مرغ تامين مي کنم و کربوهيدرات را با استفاده از برنج و ماکاروني البته به ميزان خيلي کم و سبزيجات و ميوه به دست مي آورم و روزانه به مقدار زيادي آب مي خورم.
    
     خانواده تان هم ورزشکار هستند؟
    دختران و پسرانم به همراه همسرم که64 ساله است به ورزش علاقه مند هستند و بچه هايم همراه من به پرورش اندام و پاورليفتينگ مشغول هستند.
    
     سخت ترين مريضي تان چه بود؟
    با گذشت 68 سال سن با توجه به ورزش و تغذيه مناسبم به دکتر مراجعه نکرده ام.
    
    براي آينده چه برنامه اي داريد؟
    براي اين که بتوانم با اختيارات بيشتري در عرصه ورزش فعاليت کنم اميدوارم با سعي و کوشش بتوانم کارت مربيگري بين المللي را بگيرم.
    
     بهترين خاطره تان؟
    هر باري که مدال طلابه دست مي آورم بهترين خاطره براي من مي شود و انگيزه اي براي تلاش هر چه بيشتر.
    
     چه توصيه اي به جوانان داريد؟
    جوانان امروز متاسفانه نگرش مناسبي نسبت به جهان هستي ندارند و صرفاً با ديد مادي و تک بعدي به جهان مي نگرند. در صورتيکه همه هستي زيبا و دوست​داشتني است. تلاش و کوشش براي رسيدن به اهداف طراحي شده براي زندگي در هر سني و با هر آرزويي ارزشمند است و اميدوارم جوانان ايراني براي سرافرازي ايران تلاش کنند. آنچه اهداف را متفاوت مي کند نوع نگرش به زندگي و راه و روش رسيدن به اهداف بزرگ است. سخن من هميشه اين است که ورزش، انسان را در برابر بيماري ها بيمه مي کند و اميد به زندگي را در وجود انسان زنده نگه مي دارد. بنا به گزارش شوک؛ بنيادعلي حيدري در حال حاضر عضو تيم ملي پيشکسوتان پاورليفتينگ بوده و خود را آماده مي کند تا در مسابقات پيشکسوتان جهان که خردادماه در هندوستان برگزار مي شود شرکت کند و اميدوار است مدال طلاي اين مسابقات جهاني را به گردن بياويزد.
   
نظرات بینندگان