arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۸۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱

خلف وعده سازمان نظام وظیفه از "حذف سابقه جبهه" تا "افزایش زمان خدمت سربازی"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : یکی از بینندگان "انتخاب" با ارسال متنی آورده است:

چندی پیش، خبری مبنی بر توقف کسر خدمت ناشی از سابقه جهبه و جانبازی و البته ادامه کسر خدمت بسیج منتشر شد. این قانون پس از آن اعلام شد که در سال های اخیر کسر خدمت سابقه ی جبهه برای فرزندان به تدریج کاهش و سرانجام به نقطه ی کنونی رسیده است.

مشخص نیست که چه افرادی و با چه تفکری دست به تصمیم گیری زده و چنین قانونی را تصویب نموده اند. آیا ارزش بسیجیان و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس با بسیجیان امروز یکسان است؟

بسیاری از مردم در ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با فرمان امام، جان بر کف به جبهه های حق علیه باطل شتافتند و از کشور اسلامی خود در مقابل تجاوز صدام و نیروهایش دفاع نمودند. امام خمینی بنیاگذار انقلاب در سخنانی فرمودند که از روی این افراد خجالت می کشند. چطور می شود که ارزش اعمال رزمندگان جنگ تحمیلی  این چنین کاهش یابد.

در جنگ 8 سال صدها هزار نفر شهر و تعداد زیادی جانباز شدند. آیا ایثارگران که اعضای بدن خود را برای دفاع از وطن تقدیم دشمن نمودند، با افرادی که تنها 2 سال در بسیج عضویت دارند یکسان است؟ چطور می شود که سابقه ی جانبازان بی ارزش جلوه داده شده است؟

امید است که با اتخاذ تصمیمات به جا و صحیح زمینه ی تکریم بیشتر رزمندگان و ایثارگران و ایجاد ارتش خالص و واقعی 20 میلیونی فراهم شود.

نکته دیگر آنکه سازمان نظام وظیفه امروز افزایش مدت خدمت سربازی به 21 ماه را اعلام کرد. این در حالی است که پیش از این مقامات نظام وظیفه خطاب به مشمولان تاکید کرده بودند هیچ گونه افزایشی تا پایان سال 91 در کار نخواهد بود! خیالتان راحت!
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
2
31
انگار کسی به فکر افزایش مدت زمان خدمت نیست هر کس هم هر چی میگه یه گوش شنوا پیدا نمیشه
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
1
27
سلام ممنونم انتخاب لطفا پیگیر این قضیه باش امان از دست این بیفکران
عادل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
1
22
تو رو خدا من تو این کشور دیگه برنامه ریزی نمیکنم.حتی برای فردا.به خاطر 1 هفته قانونی که 30 سال داشت اجرا میشد(کفالت 59 سال) رو برداشتند.آما حال نگاه کنید که هیچ تمهیداتی در این مورد در نظر نگرفتند.آخه این کجاش عدالته؟کجاش عدالته؟یکی به من بگه.تورو خدا یکی به من بگه.
من
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
2
30
مگه برداشتن کسری خدمت تحصیلاات دانشگاهی توجیهی داشت که این داشته باشه؟!
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
0
50
ما تا حالا کی از برخی از این مسئولین محترم حرف راست شنیدیم که این دومین باشه..؟؟؟
جدیدا دروغ گویی بین اکثر مسئولین تبدیل به یک " مد " شده .
ما که این همه دم از دولت " مهدی " ( عج ) می زینم ، آیا اگر ایشان تشکیل دولت دادند بازهم اینگونه رفتار می کنند .
ناشناس
|
DENMARK
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
27
13
نخبگان و محققین برجسته زیادی میباشند در خارج از کشور که علاقمند هستند موقعیت ممتاز خود را رها کرده و برای خدمت به کشور بازگردند اما حل نشدن مشگل خدمت سربازی مانع بزرگی‌ برای بازگشت ایشان ایجاد کرده و ظاهراً برای کسی‌ این موضوع اهمیت ندارد. متأسفانه بخش بزرگی‌ از فرار مغزها توسط خود مسئولین رقم می‌خورد.
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
0
51
سوال من این است که چرا قانون کسر خدمت ناشی از جبهه برداشته شده است؟ افراد بی شماری طی این همه سال از کسری جبهه استفاده کردند ولی حالا که نوبت پسران ما شد این قانون را لغو کرده اند. ضمنا بیست وپنج سال از زمان اتمام جنگ تحمیلی گذشته و بیشتر کسانی که مشمول به استفاده از کسری جبهه هستند از این قانون استفاده کرده اند و تعداد معدودی هستند که هنوز از این قانون استفاده نکرده اند. آیا این بی عدالتی و بی حرمتی به ما که به فرمان امام داوطلبانه به سوی میدان جنگ شتافتیم نیست ؟
نظرات بینندگان