arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۵ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۰

آیا برای موفقیت در بازار بورس نیاز به آموزش داریم؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیا برای موفقیت در بازار بورس نیاز به آموزش داریم؟

اگر شما تاکنون سابقه معامله گری در بازارهای مالی را داشته اید و از شانس بد، در زمانی وارد بازار بورس شده باشید که همه چیز بر وفق مراد شما بوده است و توانسته باشید به صورت شانسی سود هم کرده باشید، حتماً به این موضوع نیز فکر کرده اید که آیا اصلاً نیازی هست که در این زمینه آموزش ببینید یا خیر؟

آموزش رانندگی به صورت خودآموز!!

آیا تاکنون به این فکر کرده اید که اگر برای رانندگی وسایل نقلیه، اجباری برای داشتن مدرک و گواهینامه مربوطه نبود، چه میزان افراد حاضر می شدند که قبل از شروع یادگیری اصولی رانندگی، با تست و آزمون و خطا و به صورت خودآموز شروع به تمرین رانندگی در شهر کنند؟! این امر چه خطراتی برای خود فرد و سایر افراد جامعه می توانست داشته باشد؟

احتمالاً افراد زیادی حاضر بودند که این مورد را به صورت آزمون و خطا یاد بگیرند و هزینه ای برای آموزش و گرفتن مدرک آن پرداخت ننمایند. با این ذهنیت که بدین طریق در خرج و مخارج شان نیز صرفه جویی می شود!! با خود می گفتند که خودم رانندگی بلد هستم؛ چرا باید پولم را بدم به آموزشگاه رانندگی؟ خب برای کارهای واجب تر پولم را هزینه می کنم!

همین مورد را می توانید برای بیمه شخص ثالث هم در ذهن خود تکرار کنید؛ اگر اجباری برای داشتن آن نبود، به نظرتان چه تعداد افراد الان پشت میله های زندان بودند؟ احتمالاً اکثراً با خود بدین صورت فکر می کردند که من حواسم را کاملاً جمع می کنم و دقت کامل می کنم که با فردی تصادف نکنم! اما اینکه همه چیز در خیابان تحت اختیار و تسلط شما نیست را چی؟! چه میزان از افراد حاضر بودند به این مورد فکر کنند؟

این موارد صرفاً مثالی برای درک بهتر شما از اهمیت آموزش پرایس اکشن جهت یادگیری معامله گری و کسب سود در بازار بورس و سایر بازارهای مالی بین المللی بود.

مدارک مورد نیاز جهت معامله گری در بازار بورس سهام

آیا برای فعالیت در بازار بورس سهام تهران نیاز به مدرک یا قبول شدن در آزمونی وجود دارد؟ همانطور که مطلع هستید بله؛ اما همانطور که احتمالاً برای شما نیز پیش آمده است، خود کارگزاری محترم به شما می گوید که نیازی به تکمیل برگ آزمون از طرف شما نیست و خود آنها پاسخ صحیح آزمون را برای شما تکمیل می کنند! شما کافیست که زیر برگ آزمون را تکمیل و امضاء نمایید!

احتمالاً شما هم در آن زمان متعجب شده اید و در ذهن تان این مورد گذشته است که چرا بدین صورت است؟ پاسخش مشخص است. سود کارگزاری ها از کارمزد معاملات شما می باشد و برای آنها هیچ فرقی ندارد که شما در این بازار سود می کنید یا ضرر! متاسفانه برای آنها نابودی سرمایه شما اهمیت چندانی ندارد.

چه افرادی در بازارهای مالی سراغ آموزش دیدن می روند؟

همانطور که می دانید در بازارهای مالی نیز شرایط معمولاً به همین صورتی هست که در مثال اولیه بدان اشاره کردیم. معمولاً افراد با این ذهنیت که من خودم بازار را کاملاً درک می کنم و ده ها آموزش رایگان از اساتید مختلف را تاکنون مشاهده کرده ام و کتاب های مختلفی در زمینه معامله گری بازارهای مالی را از حفظم! تمایلی به پرداخت هزینه جهت ثبت نام در دوره های آموزش حرفه ای معامله گری را ندارند. (غافل از اینکه به قول آقای دکتر رضا اناری از آکادمی تری مارکتز: “آموزش شنای بیرون از آب دیده اند!”)

معمولاً افرادی به دنبال آموزش دیدن اصولی و صحیح می گردند که سابقه و تجربه گذراندن تمامی این مسیر شامل مشاهده انواع و اقسام دوره های ویدیویی و تئوری آموزش خارجی یا ایرانی را داشته اند. با انواع و اقسام سیستم های معاملاتی و اندیکاتورهای مربوطه کار کرده اند. وقت زیادی را برای پیدا کردن اکسپرت های معاملاتی هزینه کرده اند. کتاب های مختلفی را در زمینه معامله گری مطالعه کرده اند و نهایتاً بدین نتیجه رسیده اند که با ۱۰۰ ها گیگ اطلاعات رایگان و پراکنده از اساتید مختلف، نه تنها در بازارهای مالی موفق نخواهند شد، بلکه امکان موفقیتشان نیز کاهش پیدا کرده است!

چرا در معامله گری دانش زیاد رمز موفقیت افراد نیست؟!

در معامله گری برعکس خیلی از حوزه های دیگر، دانش زیاد و پراکنده، دشمن شما در رسیدن به موفقیت خواهد بود! در معامله گری دانش زیاد به مانند مسافری می باشد که برای رسیدن به مقصدش تنها دارد کوله بار خود را سنگین و سنگین تر می کند و طبعاً در این مسیر از پای در خواهد آمد و به هدف و مقصد خود نیز نخواهد رسید.

شما در بازارهای مالی نیازی به اقیانوسی از اطلاعات به عمق یک سانتیمتر ندارید؛‌ به دنبال برکه ای کوچک اما با عمق بسیار زیاد باشید.

آکادمی تری مارکتز این پروسه را دقیقاً در دوره پرایس اکشن الگو تریدینگ پیاده سازی کرده است و شما یک سیستم ساده اما کاملاً کارا را از طریق انجام تمرینات بسیار به صورت کامل و حرفه ای فرا خواهید گرفت و عملاً در این پروسه دانشی که می آموزید، به مهارت تبدیل می شود و همانطور که هرگز مهارت رانندگی را از یاد نخواهید برد (حتی اگر چندین سال پشت ماشینی برای رانندگی ننشینید!) این سیستم معاملاتی را هم فراموش نخواهید کرد و می توانید به راحتی آن را در تمامی بازارهای مالی اجرا نمایید.

نظرات بینندگان